- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CFR SA a interzis accesul pe şine pentru patru operatori privaţi, din cauza datoriilor
CFR SA a interzis marţi accesul pe infrastructura feroviară pentru un număr de patru operatori privaţi de transport marfă şi călători, din cauza unor datorii totale de 36,6 milioane lei la plata taxei de acces pe infrastructură (TUI).
Circulaţia trenurilor a fost întreruptă începând cu ora 17:00 pentru companiile Servtrans Invest, Regiotrans, Grup Transport Feroviar şi Transferoviar Grup.
Trenurile de marfă aflate în circulaţie la ora 17:00 au fost oprite, în timp ce trenurile de călători au primit permisiunea de a-şi continua traseul doar până la staţia de destinaţie.
"Compania a depus toate eforturile necesare pentru a recupera aceste debite, decizia de oprire a circulaţiei trenurilor de marfă şi călători fiind luată ca urmare a refuzului repetat al operatorilor feroviari de a achita sumele restante, în contul taxei de utilizare a infrastructurii", se arată într-un comunicat al CFR SA.
Reluarea activităţii va fi posibilă după plata sumelor restante.
Cele mai mari datorii, de 18,2 milioane lei, aparţin operatorului de marfă Servtrans Invest, din grupul International Railway Systems, deţinut de omul de afaceri Cristian Burci.
În topul plăţilor restante către CFR urmează Regiotrans, cu datorii de 7,7 milioane lei, şi Grup Transport Feroviar, cu datorii de 7,2 milioane lei.
Cele mai mici datorii sunt ale firmei Transferoviar Grup din Cluj-Napoca, a omului de afaceri Călin Mitică.
Transferoviar Grup a fost înfiinţat în 2003, activitatea principală fiind transportul de marfă şi manevrele feroviare, iar cea secundară reparaţii de vagoane de marfă şi călători şi locomotive. Grupul a intrat anul trecut pe piaţa transportului feroviar de călători, pe două rute din judeţele Buzău şi Bihor.
Regiotrans, înfiinţată în 2005, realizează doar transport de călători pe 30 de secţii neinteroperabile (din Transilvania, Banat, Moldova şi Oltenia), precum şi pe reţeaua de cale ferată interoperabilă realizând prin trenurile accelerate şi personale legăturile cu cele mai importante oraşe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO