CFR va prezenta cinci variante de conexiune feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi prezentat, la sfârşitul acestui an, în cinci variante, se arată într-un comunicat transmis miercuri de administratorul reţelei publice feroviare - CFR SA.

Urmărește
2020 afișări
Imaginea articolului CFR va prezenta cinci variante de conexiune feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

CFR va prezenta cinci variante de conexiune feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

„După cum se cunoaşte, există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008, pentru legătura feroviară între Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB). Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, şi a publicat în SEAP în data de 1 martie 2018, documentaţia de achiziţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate. La sfârşitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie şi opiniei publice estimările financiare şi soluţiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB”, se arată în comunicat.

„Menţionăm faptul că Ministerul Transporturilor şi CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB şi, ca urmare, va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale”, precizează compania de căi ferate.

Potrivit CFR SA, după finalizarea procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului de prestări servicii, consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare:
- linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. (gară) situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalul T1 al AIHCB
- linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona P.O. Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalul T1 al AIHCB
- linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB
- varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din P.O. Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a declarat recent că la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul CFR SA se studiază „in-house” şi varianta de modernizare a P.O. Otopeni şi a infrastructurii rutiere între P.O. Otopeni şi AIHCB, oficialul având unele îndoieli că subtraversarea DN1 va putea fi executată până în 2020.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici