Cheltuielile AVAS asigurate integral din buget, numărul membrilor Consiliului de Supraveghere redus

Cheltuielile de funcţionare şi de personal ale AVAS, inclusiv cele pentru reprezentarea României în faţa Curţii de Arbitraj, vor fi asigurate integral de la bugetul de stat, iar numărul membrilor Consiliului de Supraveghere va fi redus de la 9 la 5 persoane, a decis Guvernul în şedinţa de miercuri.

Urmărește
15 afișări

Decizia a fost luată printr-o ordonanţă de urgenţă pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) şi pentru executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice stabilite prin titluri executorii.

Actul normativ stabileşte calitatea de ordonator principal de credite pentru preşedintele AVAS, atât pentru cheltuielile care se asigură de la bugetul de stat necesare funcţionării instituţiei şi plăţii cheltuielilor de personal, cât şi pentru bugetul de venituri şi cheltuieli aferent activităţii de privatizare şi de valorificare a activelor statului.

"Finanţarea cheltuielilor de personal, a celor aferente funcţionării AVAS şi acelor pentru reprezentarea României în faţa Curţii de Arbitraj a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii se asigură integral de la bugetul de stat. Bugetul de venituri şi cheltuieli aferent activităţii de privatizare şi de valorificare a activelor statului se aprobă prin hotărâre a Guvernului. Numărul membrilor Consiliului de supraveghere şi îndrumare a activităţii AVAS se reduce de la 9 la 5", se arată într-un comunicat al Guvernului.

Finanţarea AVAS este reglementată în prezent prin mai multe acte normative.

Astfel, conform Legii 329/2009, AVAS este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul SGG, iar potrivit HG 837/2004 cheltuielile de personal şi de funcţionare ale Autorităţii sunt asigurate de SGG, iar veniturile şi cheltuielile aferente activităţii de privatizare şi de valorificare a activelor statutului se evidenţiază într-un buget distinct, aprobat prin hotărâre a Guvernului.

Totodată, conform OUG 51/1998, cheltuielile proprii de funcţionare şi operare, precum şi cele de administrare şi de valorificare a activelor statului se acoperă din valorificarea activelor statului preluate.

În toamna anului trecut, AVAS a propus un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede ca o parte a bugetului instituţiei, respectiv sumele primite de la Secretariatul General al Guvernului, să nu poată fi executate silit, astfel încât autoritatea să funcţioneze în continuare şi să obţină veniturile necesare plăţii titlurilor executorii preluate în temeiul Legii 333/2001 privind unele măsuri pentru diminuarea consecinţelor încetării răscumpărării de unităţi de fond de către Fondul Naţional de Investiţii (FNI).

Preşedintele AVAS, Aurelian Popa, a declarat atunci, pentru MEDIAFAX, că cea mai mare problemă cu care se confruntă instituţia este faptul că are conturile blocate de foştii deponenţi FNI.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici