China intră pe piaţa europeană a infrastructurii rutiere, prin contracte în Polonia
China îşi face intrarea pe piaţa europeană a infrastructurii rutiere prin câştigarea contractelor de construcţie a două tronsoane ale autostrăzii dintre Berlin şi Varşovia.

China intră pe piaţa europeană a infrastructurii rutiere, prin contracte în Polonia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Până în 2012, grupul China Overseas Engineering Group (COVEG) va construi 49,2 kilometri din această autostradă, după ce a oferit preţuri inferioare celor propuse de companii europene.
Este prima licitaţie în domeniul infrastructurii câştigată în Polonia de o companie chineză, a declarat Marcin Hadaj, purtător de cuvânt al Direcţiei pentru drumuri naţionale şi autostrăzi (GDDKiA), compania poloneză de stat care a selectat operatorul din China.
Potrivit specialiştilor europeni în domeniul construcţiilor şi lucrărilor publice, este vorba şi de primul contract de acest tip obţinut de o companie chineză în Uniunea Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Donald Trump reacţionează la exit-poll-ul alegerilor din Germania: Este o zi mare pentru Germania
-
Alegeri în Germania. Care este categoria de vârstă care a votat mai mult cu extrema dreaptă şi extrema stângă
-
Comandant ucrainean: Rusia nu reuşeşte să-şi atingă obiectivul de a cuceri Ucraina
"Prezenţa companiilor chineze are un efect pozitiv asupra preţurilor ofertelor", a declarat Stanislaw Lesniewski, din Ministerul polonez al Infrastructurii.
COVEG a propus construcţia a 29,2 kilometri de autostradă pentru 754,5 milioane de zloţi (185 milioane euro), cu 44% sub nivelul prevăzut în devizul iniţial, de 1,7 miliarde zloţi (417 milioane euro).
"Companiile concurente au propus la rândul lor preţuri inferioare devizului", a declarat Jerzy Frenkiel, director general al compania Decoma, partenerul polonez al operatorului chinez, care a respins acuzaţiile de dumping.
"Devizul a fost realizat într-o perioadă în care preţurile materialelor se aflau la un nivel maxim", a explicat el.
Punctele forte ale companiei chineze sunt experienţa acumulată în lucrările legate de Jocurile Olimpice de la Pekin din 2008 şi nivelul ridicat al lichidităţilor, a spus Hadaj.
Marile companii europene, precum Strabag din Austria, Skanska din Suedia şi Ferrovial din Spania, care şi-au împărţit piaţa poloneză până în prezent, "sunt prea avide de câştig, chinezii se mulţumesc cu un profit onest", a explicat Frenkiel.
Pentru a ajunge la acest preţ, o parte dintre angajaţi, inclusiv cu funcţii executive, vor proveni din China, întrucât salariile lor sunt mai scăzute decât cele ale occidentalilor, a adăugat el.
Până la aderarea la UE în 2004, în Polonia nu existau practic autostrăzi, dar de atunci au fost construiţi 837 de kilometri. În 2012, se va ajunge la peste 1.800 de kilometri, potrivit planurilor guvernamentale.
Autorităţile de la Varşovia au adoptat un plan naţional de construcţie de drumuri, aferent perioadei 2008-2012, cu un buget de 27,5 miliarde de euro, din care o treime este reprezentat de fonduri structurale ale UE.
Din 1990, Banca Europeană de Investiţii (BEI) a acordat la rândul ei Poloniei împrumuturi de 7,2 miliarde de euro pentru drumuri şi autostrăzi.


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.



CANCAN.RO

GANDUL.RO


ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:50
LIVE UPDATE Exit-POLL alegeri federale în Germania. Victorie pentru alianţa CDU/CSU / Cine sunt pierzătorii şi câştigătorii în urma scrutinului / Reacţiile liderilor germani / Lidera AfD: „Cancelarul interimar Merz nu va rezista patru ani fără noi”
-
ieri, 22:35
Cancelarul Scholz spune că nu va reprezenta SPD în negocierile pentru formarea guvernului