- Home
- Economic
- (23.07.2024, 08:31)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Chinezii scot pe poartă maşina viitorului: conectată la telefon şi la casă / Cât costă auto-smartphone-ul Xiaomi Su-7
Gigantul de telefonie Xiaomi a adunat multă tehnologie pe roţi cu scopul de a deveni unul dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.
Urmărește
4487 afișări
Xiaomi Su7 are o fabrică de producţie la Yizhuang
„Când am stat la volanul maşinii noastre pentru prima dată, am fost emoţionat”, a spus Lei Jun, CEO-ul Xiaomi, care se laudă că a concretizat visul urmărit de industria tehnologiei şi, în special, de Steve Jobs: construirea unei maşini în legătură cu smartphone-ul şi cu locuinţa.
Se numeşte Su-7, este un sedan electric, arată ca un Porsche (îl numesc Taycanul Estului), dar costă mai puţin decât Tesla Model 3: modelul de bază al Su-7 se vinde cu 215.900 de yuani, mai puţin de 28.000 EUR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sentința penală a lui Trump a fost amânată până după alegerile din noiembrie. Ce spun judecătorii
-
Ciolacu, despre Bologa: Un tânăr extraordinar care a muncit din greu pentru a-şi îndeplini visul
-
Ciolacu, după vizita în Israel: Există o îngrijorare în rândul comunităţii româneşti
-
Şeful NATO a cerut Chinei să nu mai sprijine războiul Rusiei împotriva Ucrainei
Gigantul de telefonie fondat în 2010 de Lei Jun a decis să se arunce în 2021 în bătaia electrică (cu aproximativ 200 de producători, China este cel mai mare producător de maşini alimentate cu baterii, datorită unui program de stimulente de stat care durează mai mai mult de 10 ani).
Investiţie de 10 miliarde de dolari pentru a intra în Top 5 mondial
Scopul Xiaomi este de a „deveni unul dintre primii cinci producători de automobile la nivel mondial”. Pentru a face acest lucru, a angajat o echipă de peste 3.400 de ingineri, 1.000 de experţi şi tehnicieni din toată lumea şi a aruncat pe masă o investiţie de peste 10 miliarde de dolari.
Dar, cum se construieşte o maşină de la zero în doar trei ani? „Pentru a avea succes trebuie să iubeşti şi să înţelegi ceea ce faci. Eram pasionat de motoare, dar am vrut să aflu mai multe”, afirma CEO-ul pe 19 iulie. El a testat sute de modele de la diferite mărci şi a vizionat toate filmele de curse.
Apoi, când a sosit prototipul, a participat personal la teste: „Atât cele de iarnă, cât şi cele de vară. Am făcut un test de anduranţă de 1.200 de kilometri, singur, de la Shanghai la Beijing”.
În aprilie 2024, a venit momentul adevărului: s-au deschis rezervările pentru Su-7. Iar rezultatele au fost cu mult peste aşteptări: 50.000 de comenzi în primele 27 de minute şi 90.000 în 24 de ore.
Un număr neaşteptat de cereri care a forţat compania să crească imediat capacitatea de producţie, de la 100.000 la 120.000 de bucăţi pe an.
S-a ajuns la punerea la încercare a celor 700 de roboţi aflaţi în Super Fabrica Yizhuang, de la periferia Beijingului. Modelarea, asamblarea şi colorarea sedanului s-a făcut în ritmul de o maşină la 76 de secunde, 47 la fiecare oră.
Miza pe sistemul de operare HyperOS
Inima proiectului este sistemul de operare HyperOS. Acesta îşi propune să ofere o experienţă interactivă complet similară cu cea a unui smartphone şi comunică cu automatizarea locuinţei: oriunde te-ai afla, poţi cere maşinii să deschidă draperiile sau să pornească maşina de spălat.
Multe funcţii din habitaclu sunt, de asemenea, controlate vocal. Sunt confortabile, rafinate şi luminoase, datorită plafonului panoramic din sticlă.
Su-7 are dimensiuni impresionante: 5 metri lungime, 1,9 lăţime, 1,4 înălţime, care îi permit că adune toată familia. Cu mici imperfecţiuni: un compartiment frigider pentru băuturi este ascuns în cotiera banchetei din spate.
Su-7 Max, versiunea de vârf de gamă cu două motoare şi care costă 38.000 de euro, are o autonomie declarată de 800 de kilometri şi se reîncarcă de la 10 la 80% în 19 minute. Are o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde şi poate ajunge la 265 de kilometri pe oră.
Vinerea trecută, a fost dezvăluit prototipul Su-7 Ultra, propulsat de trei motoare electrice care îi oferă în total 1.548 de cai putere, permiţându-i să ajungă la 350 de kilometri pe oră şi să prindă 100 km/h în 1,97 secunde.
Performanţe care l-ar face cel mai rapid electric cu patru uşi din lume. În octombrie, super-maşina va rula pe circuitul de la Nürburgring pentru prima dată.
Citește pe alephnews.ro: NATO cere Chinei să nu mai sprijine „războiul ilegal” al Rusiei din Ucraina
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Harris sau Trump? „Nostradamus” al predicțiilor electorale, Allan Lichtman, dezvăluie cine va câștiga alegerile din 2024
Criză fără precedent în Germania: Piaţa forţei de muncă a ţării suferă de o „moarte prin o mie de tăieturi”. În industrie nu se mai găsesc joburi bine plătite, giganţii auto precum VW, BMW şi Mercedes dau afară pe capete, iar Volkswagen vorbeşte despre primele închideri de fabrici în Germania din istoria de 87 de ani a companiei
Cine este femeia care tocmai a devenit cea mai bogată din lume, cu avere de aproape 90 de miliarde de dolari. De ce a surclasat-o pe cea care deţinea anterior această poziţie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Avem detaliile fabuloase din dosarul secretizat în care Florinel Coman a primit 11 luni de închisoare! Cum a luat permisul fals din Ucraina și câți bani a dat
PROSPORT.RO
BANC | Bulă și Bubulina se cunosc pe plajă. Se privesc, se îndrăgostesc și se căsătoresc repede…
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:56
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 926. Întâlnire Zelenski-Scholz în Germania / Parlamentul ucrainean cere ridicarea restricţiilor privind armele cu rază lungă de acţiune / Politico: Dmitro Kuleba, înlăturat după un conflict cu un apropiat al lui Zelenski
-
ieri, 22:08
CSM Oradea ajunge în finala Memorialului Antonio Alexe, unde o va întâlni pe U-BT Cluj-Napoca