Chinezii scot pe poartă maşina viitorului: conectată la telefon şi la casă / Cât costă auto-smartphone-ul Xiaomi Su-7

Gigantul de telefonie Xiaomi a adunat multă tehnologie pe roţi cu scopul de a deveni unul dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Urmărește
4487 afișări
Imaginea articolului Chinezii scot pe poartă maşina viitorului: conectată la telefon şi la casă / Cât costă auto-smartphone-ul Xiaomi Su-7

Xiaomi Su7 are o fabrică de producţie la Yizhuang

„Când am stat la volanul maşinii noastre pentru prima dată, am fost emoţionat”, a spus Lei Jun, CEO-ul Xiaomi, care se laudă că a concretizat visul urmărit de industria tehnologiei şi, în special, de Steve Jobs: construirea unei maşini în legătură cu smartphone-ul şi cu locuinţa.

Se numeşte Su-7, este un sedan electric, arată ca un Porsche (îl numesc Taycanul Estului), dar costă mai puţin decât Tesla Model 3: modelul de bază al Su-7 se vinde cu 215.900 de yuani, mai puţin de 28.000 EUR.

Gigantul de telefonie fondat în 2010 de Lei Jun a decis să se arunce în 2021 în bătaia electrică (cu aproximativ 200 de producători, China este cel mai mare producător de maşini alimentate cu baterii, datorită unui program de stimulente de stat care durează mai mai mult de 10 ani).

Investiţie de 10 miliarde de dolari pentru a intra în Top 5 mondial

Scopul Xiaomi este de a „deveni unul dintre primii cinci producători de automobile la nivel mondial”. Pentru a face acest lucru, a angajat o echipă de peste 3.400 de ingineri, 1.000 de experţi şi tehnicieni din toată lumea şi a aruncat pe masă o investiţie de peste 10 miliarde de dolari.

Dar, cum se construieşte o maşină de la zero în doar trei ani? „Pentru a avea succes trebuie să iubeşti şi să înţelegi ceea ce faci. Eram pasionat de motoare, dar am vrut să aflu mai multe”, afirma CEO-ul pe 19 iulie. El a testat sute de modele de la diferite mărci şi a vizionat toate filmele de curse.

Apoi, când a sosit prototipul, a participat personal la teste: „Atât cele de iarnă, cât şi cele de vară. Am făcut un test de anduranţă de 1.200 de kilometri, singur, de la Shanghai la Beijing”.

În aprilie 2024, a venit momentul adevărului: s-au deschis rezervările pentru Su-7. Iar rezultatele au fost cu mult peste aşteptări: 50.000 de comenzi în primele 27 de minute şi 90.000 în 24 de ore.

Un număr neaşteptat de cereri care a forţat compania să crească imediat capacitatea de producţie, de la 100.000 la 120.000 de bucăţi pe an.

S-a ajuns la punerea la încercare a celor 700 de roboţi aflaţi în Super Fabrica Yizhuang, de la periferia Beijingului. Modelarea, asamblarea şi colorarea sedanului s-a făcut în ritmul de o maşină la 76 de secunde, 47 la fiecare oră.

Miza pe sistemul de operare HyperOS

Inima proiectului este sistemul de operare HyperOS. Acesta îşi propune să ofere o experienţă interactivă complet similară cu cea a unui smartphone şi comunică cu automatizarea locuinţei: oriunde te-ai afla, poţi cere maşinii să deschidă draperiile sau să pornească maşina de spălat.

Multe funcţii din habitaclu sunt, de asemenea, controlate vocal. Sunt confortabile, rafinate şi luminoase, datorită plafonului panoramic din sticlă.

Su-7 are dimensiuni impresionante: 5 metri lungime, 1,9 lăţime, 1,4 înălţime, care îi permit că adune toată familia. Cu mici imperfecţiuni: un compartiment frigider pentru băuturi este ascuns în cotiera banchetei din spate.

Su-7 Max, versiunea de vârf de gamă cu două motoare şi care costă 38.000 de euro, are o autonomie declarată de 800 de kilometri şi se reîncarcă de la 10 la 80% în 19 minute. Are o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde şi poate ajunge la 265 de kilometri pe oră.

Vinerea trecută, a fost dezvăluit prototipul Su-7 Ultra, propulsat de trei motoare electrice care îi oferă în total 1.548 de cai putere, permiţându-i să ajungă la 350 de kilometri pe oră şi să prindă 100 km/h în 1,97 secunde.

Performanţe care l-ar face cel mai rapid electric cu patru uşi din lume. În octombrie, super-maşina va rula pe circuitul de la Nürburgring pentru prima dată.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici