- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.08.2013, 13:44)
- Ioan Dornescu
Chiriţoiu: Durează o lună de la notificare pentru a stabili cine ia decizia la CFR Marfă, noi sau Comisia Europeană
Consiliul Concurenţei nu a analizat încă HG privind privatizarea CFR Marfă, care indică luna octombrie pentru finalizarea procedurii, dar estimează că va dura o lună de la notificare pentru a se stabili dacă decizia va fi luată local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de 6 luni.
Urmărește
330 afișări
Chiriţoiu: Durează o lună de la notificare pentru a stabili cine ia decizia la CFR Marfă, noi sau Comisia Europeană (Imagine: Ciprian Sterian/ Mediafax Foto)
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat pentru MEDIAFAX că nu va putea analiza hotărârea de Guvern până luni şi a reiterat că termenul legal pentru emiterea unei decizii privind concentrarea economică este de şase luni.
Acest termen curge de la momentul notificării din partea Grup Feroviar Român (GFR), care va fi trimisă după semnarea contractului, a spus el.
Notificarea intră exclusiv în sarcina cumpărătorului şi include o serie de documente privind activitatea celor două companii, dar şi despre piaţa pe care activează. Decizia din partea autorităţii de concurenţă poate fi pozitivă, pozitivă cu condiţii sau negativă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia cere NATO să retragă promisiunea de aderare a Ucrainei făcută la Bucureşti, ca condiţie pentru pace
-
Donald Trump ar putea dobândi o putere pe care niciun preşedinte nu a mai avut-o din 1947
-
Reuters: Ceasul ticăie pentru Bucureşti. România luptă pentru a evita retrogradarea la junk, nerecomandată investiţiilor
"Cam o lună ne va lua după notificare să stabilim cu CE cine are juridisdicţie", a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.
Chiriţoiu declara la 23 iulie pentru MEDIAFAX că decizia privind concentrarea economică va fi luată de instituţie sau de o structură a CE.
"Am discutat cu reprezentanţii Comisiei Europene, care aşteaptă să vadă notificarea. După dimensiunea companiilor nu ar fi o tranzacţie de competenţa CE, însă după ce vom primi notificarea vom discuta dacă preiau ei cazul sau ni-l lasă nouă", spunea Chiriţoiu la vremea respectivă.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă prin vânzarea a 51% din acţiuni către GFR, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost publicată miercuri seara în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.
"Dacă finalizarea nu a avut loc, independent de orice culpă a cumpărătorului, într-o perioadă de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, contractul se desfiinţează de plin drept", se precizează în HG.
Preţul de cumpărare a pachetului de acţiuni este de 904,98 milioane lei (202 milioane de euro).
Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termnen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni.
Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.
Executivul nu indică însă un termen limită pentru semnarea contractului de vânzare a acţiunilor.
Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii" în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei"şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente".
Încheierea vânzării acţiunilor se va realiza de asemenea doar prin creditarea contului vânzătorului, statul român, cu întreaga sumă reprezentând preţul pachetului de acţiuni.
Modalitatea de plată a acţiunilor va consta în încasarea integrală, la data finalizării tranzacţiei, de către vânzător a garanţiei de participare la licitaţie în valoare de 10 milioane euro, a celor 90 milioane lei din fondul escrow şi a diferenţei rămase până la preţul de vânzare
GFR a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Povestea omului care după ce a preluat afacerea familiei ce avea probleme uriaşe a decis să folosească ultimii bani pentru a cumpăra ceva ce nimieni nu voia. Unde a ajuns el acum?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Teofan Sasca, băiatul unui preot din Botoșani, muncește pe tractor și face senzație pe Youtube
CANCAN.RO
Cu cât se vinde o singură felie de pizza în Aeroportul Otopeni acum, în 2025. Românii au crezut că este o eroare
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe