Chrysler a cerut intrarea în faliment şi a anunţat intrarea Fiat în acţionariat
Chrysler a cerut intrarea în faliment şi a anunţat încheierea unui parteneriat cu Fiat, în urma căruia grupul italian va prelua o participaţie de 20% la constructorul auto american, aceasta putând ajunge până la 35% prin investiţii.
Chrysler a cerut intrarea în faliment şi a anunţat intrarea Fiat în acţionariat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Ca urmare a scăderii vânzărilor şi eşecului de a ajunge la o înţelegere privind restructurarea datoriilor, Chrysler a devenit primul producător auto din istoria SUA care cere declanşarea procedurilor de faliment.
Măsura a fost apreciată de preşedintele Barack Obama ca esenţială pentru salvarea celor 30.000 de locuri de muncă de la compania americană, al cărui acţionar majoritar este fondul de investiţii Cerberus Capital Group.
Parteneriatul cu Fiat include şi posibilitatea ca, după ce compania americană îşi achită datoriile către Trezoreria SUA, constructorul auto italian să poată ajunge la un pachet majoritar de 51% la Chrysler.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cei trei suspecți arestați de poliția olandeză în cazul furtului Tezaurului Dacic vor fi reținuți pentru încă 2 săptămâni
-
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru accidentul din 2 mai. În accident au murit doi tineri. Decizia nu este definitivă
-
Scandal între vecini în Capitală: Bătrân agresiv, imobilizat de poliţişti. Surse: Cel agresat ar fi David Popovici
-
WhatsApp spune că jurnaliştii şi membrii societăţii civile au fost ţinta unui spyware israelian
Compania americană, fondată în 1925, s-a prăbuşit din cauza dependenţei totale de piaţa auto din Statele Unite, puternic afectată de criza economică mondială, dar şi a calităţii scăzute a autovehiculelor, respectiv a portofoliului compus aproape în exclusivitate din modele SUV, cu un consum ridicat de combustibil.
Ca parte a procesului de faliment, statul american va oferi fonduri de 3,5 miliarde de dolari pentru acoperirea datoriilor şi până la 4,5 miliarde de dolari pentru acoperirea altor costuri. Procedurile de faliment vor dura între 30 şi 60 de zile, potrivit preşedintelui SUA.
Pe lângă participaţia preluată de Fiat, fondul de asigurări medicale al federaţiei sindicale din domeniul auto (United Auto Workers) va prelua 55% din companie, în timp ce statul american şi cel canadian vor controla împreună 10%.
Chrysler nu a cerut intrarea în faliment şi în Canada, unde deţine trei fabrici, şi va primi din partea executivului canadian un sprijin financiar pentru restructurare de 2,4 miliarde de dolari.
Titlurile rivalilor Chrysler, GM şi Ford, au crescut cu 6,1%, respectiv cu 9,7%, după anunţarea falimentului.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO