Chrysler ar putea fi nevoită să se divizeze pentru a supravieţui crizei

Chrysler consumă prea accelerat lichidităţile şi, dacă nu reuşeşte să ajungă la un acord de fuziune cu General Motors sau să obţină un credit guvernamental, ar putea fi nevoită să se divizeze pentru a supravieţui crizei economice, potrivit unor surse apropiate companiei.

Urmărește
17 afișări
Imaginea articolului Chrysler ar putea fi nevoită să se divizeze pentru a supravieţui crizei

Chrysler ar putea fi nevoită să se divizeze pentru a supravieţui crizei

Fără finanţare externă sau o restructurare integrală, conducerea constructorului auto american este îngrijorată de capacitatea companiei de a suporta cheltuielile operaţionale din propriile lichidităţi în prima jumătate a anului viitor, au declarat, pentru Reuters, sursele citate, fără a face însă precizări cu privire la performanţele financiare ale companiei.

Chrysler a avut de achitat, în august şi septembrie, 100 de milioane de dolari pe lună pentru a ajuta furnizorii de componente şi servicii, şi alte 200 de milioane de dolari pe lună, reprezentând cheltuieli cu vânzările prin dealeri, după ce a suspendat finanţarea prin leasing a clienţilor, au adăugat sursele.

La finele lunii iunie, compania anunţase că dispune de lichidităţi în valoare totală de 11,7 miliarde de dolari, însă veniturile companiei au scăzut substanţial de atunci, culminând cu o prăbuşire de 35% a vânzărilor în octombrie.

Chrysler şi acţionarul său majoritar, Cerberus Capital Management, au refuzat să comenteze informaţiile.

Cerberus şi General Motors au stabilit, în octombrie, termenii de principiu care ar putea sta la baza unei fuziuni între divizia constructoare de automobile a Chrysler şi General Motors, însă acordul a eşuat după ce administraţia Bush a refuzat solicitările transmise de cele două companii, care au cerut finanţare guvernamentală de 10 miliarde de dolari pentu a încheia tranzacţia, potrivit surselor Reuters.

Refuzul autorităţilor a determinat cei trei mari constructori americani din Detroit, General Motors, Chrysler şi Ford să se concentreze, alături de companiile şi firmele care depind de activitatea lor, pe obţinerea unui program masiv de salvare a industriei auto, finanţat de stat, pentru a proteja salariaţii.

În aceste condiţii, situaţia Chrysler forţează compania să analizeze măsuri drastice pentru a evita falimentul, care ar putea include vânzarea mărcii Jeep, considerată cea mai valoroasă pentru acest constructor, sau externalizarea diviziilor de finanţe şi resurse umane, au arătat sursele citate.

General Motors şi Ford au avut pierderi cumulate de 27 miliarde de dolari în primele şase luni, înainte de accentuarea efectelor crizei financiare asupra economiei reale şi industriei auto, rezultând astfel perspective sumbre pentru cele două grupuri pentru semestrul al doilea din 2008 şi prima parte a anului viitor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici