Chrysler, sub ameninţarea falimentului

Chrysler, care a cerut guvernului american ajutoare financiare de mai multe miliarde de dolari pentru a depăşi criza, nu exclude posibilitatea de a solicita protecţia legii falimentului.

Urmărește
20 afișări
Imaginea articolului Chrysler, sub ameninţarea falimentului

Chrysler, sub ameninţarea falimentului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vicepreşedintele constructorului auto american, Jim Press, a declarat, la salonul auto de la Geneva, că este posibil ca producătorul auto să se pună sub protecţia legii americane a falimentului (Chapter 11) dar că, dacă va primi sprijin din partea guvernului SUA, va fi în măsură să continue activitatea.

"Ştim că suntem viabili din punct de vedere economic", a spus Press, adăugând că, pentru moment, compania nu are nevoie de astfel de măsuri pentru a pune în aplicare procesul de restructurare şi planul de viabilitate discutat cu guvernul.

În 2007, Chrysler a fost vândută fondului american de investiţii Cerberus, de către grupul german Daimler, compania fiind afectată ca şi ceilalţi producători auto de criza economică care a dus la scăderea drastică a vânzărilor de vehicule la nivel mondial.

Chrysler a cerut, împreună cu General Motors, ajutoare fără precedent din partea guvernului american.

Analiştii consideră că, fără sprijinul guvernului, Chrysler, care la sfârşitul anului 2008 avea 53.600 de angajaţi, nu va avea altă soluţie decât să se declare falimentar.

Legea falimentului permite companiilor aflate în dificultate să se restructureze, fiind protejate faţă de creditori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici