- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Chrysler va produce Alfa Romeo şi Fiat 500
Constructorul auto american Chrysler, salvat de la faliment de Fiat, va renunţa la mai multe modele proprii destinate pieţei din SUA şi se va axa într-un grad ridicat pe comercializarea şi producerea de maşini dezvoltate de grupul italian, precum Alfa Romeo şi Fiat 500, potrivit Wall Steet Journal.
Fiat 500 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Chrysler va publica lista brandurilor pe care urmează să le producă pe 4 noiembrie. Compania va introduce pe piaţa americană, printre altele, modelele Fiat 500, începând cu 2011, şi Alfa Romeo, din 2012, au declarat surse apropiate situaţiei.
Fiat 500 ar urma să fie construit în Mexic, în timp ce mai multe modele Alfa Romeo, printre care MiTo, vor fi produse în America de Nord. Alfa Romeo a fost retras de pe piaţa americană la mijlocul anilor '90.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
Fiat şi Chrysler încearcă, totodată, să dezvolte autovehicule noi bazate pe tehnologia grupului italian, precum un sedan de mărime medie, care va fi lansat în 2012. Între timp, compania americană se pregăteşte să renunţe la mai multe modele proprii, inclusiv diferite variante de Dodge şi Jeep.
Cu toate acestea, în următorii doi ani, Chrysler va trebui să se bazeze în principal pe modelele curente, notează Wall Street Journal. În această idee, constructorul auto intenţionează să lanseze anul viitor două autovehicule restilizate din gama Jeep Grand Cherokee şi Chrysler 300 sedan.
Pe de altă parte, importarea unui număr ridicat de maşini Fiat este improbabilă, deoarece automobilele vor trebui modificate pentru a corespunde standardelor americane de siguranţă şi de mediu, un proces costisitor şi, uneori, dificil. Cursurile de shimb valutar nefavorabile fac, de asemnea, neeconomice importurile altor maşini italiene în afara celor de lux.
Analiştii se tem că eroziunea cotei de piaţă a Chrysler va continua, deoarece popuaţia pare să prefere maşini de dimensiuni mici şi nu camionete sau SUV-uri, autovehicule care alcătuiesc cea mai mare parte a ofertei companiei americane.
În aprilie 2009, Chrysler a intrat în faliment din cauza scăderii dramatice a cererii. Compania a fost însă salvată de Fiat, după ce a intrat în parteneriat cu grupul industrial italian. În iunie, cele două părţi au semnat un acord prin care Fiat a preluat 20% din acţiunile Chrysler, cu posibiliatea majorării participaţiei la 35%. În schimb, grupul italian s-a angajat să furnizeze partenerului tehnologia necesară construirii de maşini mici.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO