Cifra de afaceri din comerţ a crescut în februarie cu 1,3% faţă de februarie 2020
Faţă de luna precedentă, indicatorul a crescut atât ca serie brută cu 0,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%.
În perioada 1.I-28.II.2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de perioada 1.I-29.II.2020 ca serie brută cu 1,5%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 1,9%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna februarie 2021, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 0,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+0,2%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5,0%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2021, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 0,6%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+2,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 9,1%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,2%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-6,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 11,3%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în perioada 1.I-28.II.2021, comparativ cu perioada 1.I-29.II.2020 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,5%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-28.II.2021, comparativ cu perioada 1.I-29.II.2020, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,9% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%.