Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, în creștere în primele două luni ale anului

Publicat: 07 04. 2025, 09:24

În februarie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, comparativ cu luna precedentă, a scăzut cu 2,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,7%), vânzările de produse nealimentare (-2,2%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%).

Ca seria ajustată, volumul cifrei de afaceri a scăzut cu 1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) și la vânzările de produse nealimentare (-0,1%).

2025 vs. 2024

Față de luna similară din 2024, în februarie 2025 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creştere cu 1,1%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 4%.

Ca serie ajustată, în aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creştere cu 3,3%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+5,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%.

În primele două luni din 2025, comparativ cu perioada similară din 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 2,8%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,3%.

Ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,7%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,5%.