Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, în creștere în primele două luni ale anului
În februarie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, comparativ cu luna precedentă, a scăzut cu 2,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,7%), vânzările de produse nealimentare (-2,2%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%).
Ca seria ajustată, volumul cifrei de afaceri a scăzut cu 1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) și la vânzările de produse nealimentare (-0,1%).
2025 vs. 2024
Față de luna similară din 2024, în februarie 2025 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creştere cu 1,1%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 4%.
Ca serie ajustată, în aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creştere cu 3,3%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+5,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%.
În primele două luni din 2025, comparativ cu perioada similară din 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 2,8%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,3%.
Ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,7%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,5%.