Livrările Tesla, afectate de epidemia de coronavirus. Care ar putea fi urmările

Publicat: 06 02. 2020, 10:55
Actualizat: 11 02. 2020, 15:34

Acţiunile companiei au scăzut, joi, cu 17% pe bursa americană.

Uriaşa fabrică a Tesla din Sganghai, care a fost o investiţie de 2 miliarde de dolari, este văzută ca o parte importantă a ambiţiilor de extindere globală a fondatorului companiei, Elon Musk.

Principalii producători de motoare care operează în Asia au declarat că epidemia de coronavirus şi măsurile luate împotriva răspândirii acestuia au un impact negativ asupra lanţurilor de aprovizionare.

Tesla intenţionează să repornească producţia în 10 februarie.

Uzina Tesla are capacitatea de produce 500.000 de maşini electrice pe ani şi este cel mai mare proiect industrial cu finanţare externă din istoria Shanghai.

Acţiunile companiei au crescut, în ultimele luni, după profitul înregistrat în octombrie, compania atingându-şi obiectivele financiare.

Luna trecută, Tesla a depăşit Volkswagen ca valoare de piaţă, peste pragul de 100 miliarde de dolari. În această săptămână, evaluarea companiei pe bursa americană a trecut de 150 miliarde de dolari.

Astfel, Tesla este a doua cea mai valoroasă companie auto din lume, după Toyota.

China este un important producător de piese auto şi, din această cauză, industria auto mondială se confruntă cu perturbări majore din cauza coronoavirusului.

Marţi, Hyundai, cel de-al cincilea producător de maşini la nivel mondial, a anunţat că şi-a închis toate fabricile din Coreea de Sud, deoarece a rămas fără componente chinezeşti. Hyundai a mai spus că îşi propune să reia producţia în fabrici la începutul săptămânii viitoare.

Alţi producători auto importanţi, inclusiv Nissan, Toyota, Honda şi Ford, au fost nevoiţi să îşi închidă temporar operaţiunile în China.