Circa 60% din români nu obişnuiesc să cumpere online

Circa 60% din români nu obişnuiesc să cumpere online, iar principalul motiv este experienţa pe care le-o oferă magazinele fizice.

Urmărește
298 afișări
Imaginea articolului Circa 60% din români nu obişnuiesc să cumpere online

Aproape 60% din români nu obişnuiesc să facă cumpărături online, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor prezentate în raportul European E-Commerce. Circa 40% din români nu vor să facă cumpărături online pentru că preferă experienţa dată de magazinele fizice.

Totodată, românii nu fac cumpărături online şi din cauza neîncrederii cu privire la produsele pe care le achiziţionează, a plăţii sau a livrării. Mai mult, în raport se mai arată faptul că cei care nu cumpără online au ca motiv şi faptul că nu au aptitudinile necesare pentru a plasa comenzi online. Doar 91% din români folosesc internetul, conform estimărilor din raport pentru anul 2022, pe când ţările din vestul Europei au o rată de circa 95%.

Raportul care analizează comportamentul de consum în online al europenilor arată că România se află printre ţările cu cei mai mulţi oameni care preferă să îşi facă cumpărăturile online. Comerţul online a crescut considerabil în anii pandemiei, când lumea era nevoită să stea mai mult în casă, însă nivelul este încă sub media UE, unde există o piaţă a comerţului online mult mai bine dezvoltată.

Olanda, Danemarca şi Norvegia au peste 90% din populaţie care cumpără online, pe când la polul opus se află Bulgaria, România şi Italia.

Cu toate că pandemia a schimbat obiceiurile consumatorilor, pe care i-a determinat să adopte mai mult achiziţiile online, cumpărăturile în magazinele fizice rămân principalul motor de creştere al retailului local.

Cu toate acestea, tot mai multe businessuri s-au reorientat către zona de online, iar comerţul online contribuie la dezvoltarea altor sectoare. Spre exemplu, industria de curierat a fost printre câştigătorii crizei COVID-19.

Piaţa de curierat şi-a continuat creşterea şi anul trecut, însă avansul a fost mai mic decât în primii doi ani ai pandemiei. Astfel, conform estimărilor ZF, piaţa de curierat a depăşit valoarea de 6 miliarde lei în 2022, ceea ce înseamnă un avans de 10% faţă de anul anterior.

Conform celor mai recente date, piaţa de e-commerce a avut în 2021 o valoare de 6,2 miliarde euro, ceea ce reprezintă aproape jumătate din nivelul realizat de retaileri în Europa de Est, adică 14 miliarde de euro. Vânzările din România s-au majorat cu 11% faţă de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.

Spre comparaţie, în Europa de Vest, valoarea vânzărilor în online s-a ridicat la 450 de miliarde de euro în 2021, în timp ce în Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro, iar Europa Centrală la 70 de miliarde de euro.

România are mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul ţărilor dezvoltate din Europa, însă avantajul unei astfel de pieţe este potenţialul de dezvoltare. Mai mult, companiile locale s-au concentrat tot mai mult pe zona online în ultimii ani, făcând investiţii masive în acest segment.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici