- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Clienţii firmelor de leasing vor plăti mai greu ratele
O parte din clienţii companiilor de leasing care au obţinut finanţări în euro vor avea probleme la plata ratelor, în special persoanele fizice, pe fondul deprecierii leului în raport cu euro, care determină majorarea sumelor de plată cu circa 10-15% sau mai mult, în funcţie de evoluţia cursului.
Clienţii firmelor de leasing vor plăti mai greu ratele
"În momentul de faţă este prea devreme să simţim un efect al deprecierii leului din ultimele zile în raport cu euro, însă ne aşteptăm ca această creştere a cursului faţă de lunile noiembrie-decembrie, care este una semnificativă, să îngreuneze viaţa clienţilor şi să facă mai dificilă plata ratelor", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, Dan Constantinescu, director în cadrul UniCredit Leasing Corporation, responsabil de partea de vânzări.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
Cursul de referinţă publicat, vineri, de Banca Naţională a României (BNR) a atins maximul istoric de la introducerea monedei europene, de 4,2127 lei/euro, după ce joi a ajuns la 4,1385 lei/euro, nivelul cel mai mare din ultimii cinci ani.
Comparativ cu începutul lunii decembrie a anului trecut, cursul de referinţă s-a majorat vineri cu circa 10%, iar faţă de începutul lunii noiembrie a înregistrat o creştere de aproape 15%. Acest avans conduce la creşterea cu 10-15% a sumelor în lei pe care clienţii companiilor de leasing le au de plătit lunar, procentaj care va creşte dacă moneda naţională continuă să se deprecieze în raport cu cea europeană.
Contractele de finanţare în euro deţin o pondere majoritară în portofoliile firmelor de leasing, de peste 90%, în cele mai multe cazuri procentajul ajungând chiar la 100%.
"Pentru că majoritatea finanţărilor sunt acordate în euro, creşterea de curs va impacta capacitatea de plată a clienţilor. Nu pot spune acum cât de mult ne dezavantajează situaţia pentru că e prea devreme, nu pot da un procent al clienţilor care vor avea probleme, însă va fi corelat cu cât va mai creşte cursul în perioada următoare", a afirmat directorul general al International Leasing, Toni Tătaru.
El a arătat că, în ultimele două luni, a constatat o creştere a numărului de clienţi care solicită rescadenţarea contractelor de leasing sau amânări la plata ratelor faţă de perioada anterioară, fără a avea însă o statistică în privinţa acestora.
Şi alte companii de profil s-au confruntat cu situaţii similare, dar ponderea clienţilor cu astfel de solicitări nu este semnificativă deocamdată.
"Există clienţi care trec prin momente dificile şi care solicită ori perioade de graţie, ori rescadenţări pentru a depăşi aceste momente. Situaţia nu este alarmantă încă, ponderea acestora este sub 10%, poate aproape de 5% din portofoliul companiei, în timp ce rata de default (sumele care nu mai pot fi recuperate de la clienţi - n.r.) este de sub 1%. Totuşi e vizibil că oamenii au probleme, iar noi, ca finanţatori, trebuie să-i sprijinim", a spus directorul general al MKB Romexterra Leasing, Cornel Coca-Constantinescu.
O situaţie asemănătoare se regăseşte şi la Romstal Leasing, care a înregistrat astfel de cereri din partea unor clienţi, însă doar unele dintre acestea au fost acceptate şi soluţionate, în funcţie de istoricul plăţii clienţului, de valoarea expusă, dar şi de motivul pentru care este necesară reeşalonarea.
Pe de altă parte, firmele care au finanţat achiziţia unor maşini mai scumpe, spre exemplu, vor avea un număr mai mare de clienţi cu probleme decât cele care au finanţat maşini mai ieftine, întrucât la o rată mai mare în euro, suma de plată lunară în lei creşte mai mult pe fondul deprecierii monedei naţionale decât în cazul unei rate mici.
"Noi avem noroc că, finanţând în general maşini ieftine, rezultă o valoare mică pe contract, de circa 12.000 de euro. Ca atare, clienţii nu vor suporta o creştere foarte mare a ratelor. În schimb, marile probleme vor fi la companiile de leasing care au finanţat maşini scumpe", apreciază directorul general al Impuls Leasing, Răzvan Diaconescu.
El a arătat că majorarea ratelor va fi resimţită în special de firmele de construcţii, întrucât acestea încasează sume mici în timpul iernii.
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
Citește mai departe:
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:29
Circulaţie îngreunată în noaptea de vineri spre sâmbătă în zona Romexpo
-
astăzi, 14:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului