Cluj: Asociere pentru realizarea unui tren metropolitan pe o distanţă de aproape 50 de kilometri

Consiliul Judeţean Cluj, Primăria Cluj-Napoca şi alte şapte primării din comune învecinate se asociază pentru realizarea unui tren metropolitan pe o distanţă de aproape 50 de kilometri.

Urmărește
914 afișări
Imaginea articolului Cluj: Asociere pentru realizarea unui tren metropolitan pe o distanţă de aproape 50 de kilometri

Cluj: Asociere pentru realizarea unui tren metropolitan pe o distanţă de aproape 50 de kilometri

Preşedintele CJ Clu, Alin Tişe, a anunţat joi că a iniţiat un proiect de hotărâre ce vizează asocierea forului administrativ judeţean cu municipiul Cluj-Napoca şi comunele Floreşti, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonţida şi Gârbău, în vederea realizării unui tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Proiectul va fi supus aprobării plenului Consiliului Judeţean în şedinţa din 29 aprilie 2024.

„Este un proiect de o importanţă strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului, ci pentru întreg judeţul, un proiect prioritar pe care îl susţinem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiţii ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca şi localităţile limitrofe, dar şi reducerea substanţială a timpului parcurs în trafic”, a declarat Alin Tişe.

În baza acordului de asociere, Consiliul Judeţean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride", ce vor fi amplasate în vecinătatea staţiilor feroviare din localităţile Bonţida, Răscruci, Jucu, Câmpeneşti, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădăşel şi Gârbău.

Finanţarea acestor investiţii urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Judeţean, prin alocări multianuale, cât şi din alte surse, inclusiv din fonduri europene.

Reprezentanţii CJ Cluj susţin că, în urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică, astfel încât finanţarea investiţiei să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.

Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentaţiei elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcţiona exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h şi cu o frecvenţă de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportaţi va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici