CNADNR a reziliat două contracte, dintre care unul cu SIRD Timişoara şi Straco

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat două contracte, cu o valoare totală de 158,1 milioane lei, fără TVA, pentru modernizare de drumuri naţionale, din care unul cu firmele SIRD Timişoara, deţinută de Ovidiu Tender, şi Straco, a fraţilor Horpos.

Urmărește
91 afișări

Unul dintre contractele reziliate are o valoare de 85,7 milioane lei, fără TVA, şi a fost încheiat cu asocierea SIRD Timişoara/Straco Grup/Genesis Internaţional/SCT Bucureşti pentru modernizarea DN 76 Şoimuş-Baia de Criş (judeţul Hunedoara), pe o distanţă de 40 de kilometri.

Prima notificare de reziliere a fost transmisă de CNADNR la 24 martie din cauza nerespectării condiţiilor contractuale, iar acordul a fost reziliat la 7 aprilie.

Un alt contract, de 72,4 milioane lei, fără TVA, se referă la modernizarea DN 76 Baia de Criş-Vârfurile, pe o distanţă de 30 de kilometri. Contractul a fost încheiat cu asocierea spaniolă Bahia San Kristobal/Excavaciones Ruiz Y Monedero.

"Consultantul a emis notificarea de remediere pe data de 7 aprilie din cauza nerespectării condiţiilor contractuale, cu termen până la 21 aprilie", potrivit datelor CNADNR.

Deoarece constructorul nu a remediat probleme semnalate, CNADNR a transmis la 16 mai notificarea de reziliere care a intrat în vigoare la 30 mai.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat în luna aprilie că firmele care au câştigat contractele de reabilitare a unor tronsoane de pe DN 79 şi DN 76 ar putea pierde contractele, dacă în 30 de zile nu se "mobilizează" să realizeze lucrările.

Totodată, CNADNR a trimis la 13 aprilie companiei Astaldi o notificare pentru remedierea problemelor apărute la modernizarea DN 79 Arad - Oradea, pe o distanţă de 100 de kilometri. Contractul are o valoare de 266,7 milioane lei, fără TVA si a fost încheiat în 2009.

"Antreprenorul (n.r. Astaldi) a înaintat spre aprobarea consultantului un program de lucrări revizuit care demonstrează disponibilitatea acestuia de a finaliza execuţia lucrărilor. De asemenea, au avut loc vizite pe şantier şi şedinţe comune de lucru între beneficiar (n.r. CNADNR), consultant (n.r. WSP International Sweden AB) şi antreprenor, în vederea rezolvării problemelor anterioare care au condus la nerespectarea termenului contractual iniţial", arată Compania de Drumuri.

Potrivit CNADNR, reprezentanţii BEI au vizitat şantierul Astaldi în luna mai pentru a determina situaţia actuală a acestui contract şi a discuta/analiza cu părţile implicate modalităţile de accelerare a execuţiei lucrărilor.

Boagiu a vizitat în aprilie şantierul şi le-a transmis reprezentanţilor Astaldi că se află "în pericol de reziliere" întrucât au realizat doar 24% din lucrare, în timp ce proiectul avea ca termen de finalizare luna martie.

"În acest context, Astaldi a mobilizat semnificativ materiale, personal şi echipamente, astfel încât să-şi respecte angajamentele contractuale şi să finalizeze lucrările", precizează sursa citată.

Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri (SIRD) din Timişoara a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea din cadrul Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara a serviciului mecanizare, iar în anul 2004 firma a fost cumpărată de omul de afaceri Ovidiu Tender.

Firma Straco Bucureşti este activă în principal pe piaţa românească a construcţiilor de drumuri şi autostrăzi, dar mai are activităţi în domeniul producţiei de mixturi asfaltice şi beton. Principalii acţionari ai Straco sunt Alexandru Horpos, care deţine 37,5% din acţiuni, Traian Horpos, cu 27,5%, şi Vlad Vameşu, cu 20%.

Firma Genesis International face parte din grupul Straco.

Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti desfăşoară activităţi de construcţii şi reabilitări de drumuri, poduri şi căi ferate. Firma a fost privatizată în 2000 şi este deţinută în proporţie de 81,9% de CCCF Bucureşti, iar AVAS are 4,56% din titluri.

Firmele Bahia San Kristobal şi Excavaciones Ruiz Y Monedero au sediul în Spania şi activează în domeniul construcţilor şi reparaţilor de drumuri.

CNADNR a mai reziliat un contract în luna aprilie cu compania franceză Colas, care câştigase contractul pentru construcţia sectorului de autostradă Cernavodă-Medgidia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici