CNAIR, după accidentul în care o maşină a plonjat în Dâmboviţa, iar 2 adulţi şi un copil au murit: „Cauza a fost factorul uman, nu infrastructura”. În opinia instituţiei sunt suficiente gardurile de metal

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rurtiere (CNAIR) a transmis vineri, la solicitarea MEDIAFAX, că accidentul de la intersecţia Splaiul Unirii - Centura Capitalei, soldat cu trei decedaţi şi şase răniţi, a avut drept cauză factorul uman, nu infrastructura.

Urmărește
2222 afișări
Imaginea articolului CNAIR, după accidentul în care o maşină a plonjat în Dâmboviţa, iar 2 adulţi şi un copil au murit: „Cauza a fost factorul uman, nu infrastructura”. În opinia instituţiei sunt suficiente gardurile de metal

CNAIR, după accidentul de pe Centura în care o maşină a plonjat în Dâmboviţa, iar 2 adulţi şi un copil au murit: „Cauza a fost factorul uman, nu infrastructura”. În opinia instituţiei sunt suficiente gardurile de metal

„Regretăm evenimentul tragic ce s-a produs la intersecţia dintre Splaiul Unirii şi drumul naţional Centura Bucureşti, soldat cu 3 persoane decedate şi 6 răniţi, dar vă comunicăm că infrastructura rutieră nu a fost cauza ce a condus la producerea accidentului rutier, ci factorul uman”, precizează CNAIR.

„Vă informăm faptul că în zona în care s-a produs accidentul, sectorul (pod peste râul Dâmboviţa km 25+100 - intersecţie cu Splaiul Unirii) este protejat cu parapete metalic mână curentă, iar partea carosabilă a drumului naţional Centura Bucureşti este mărginită de borduri şi trotuare. De asemenea, în această intersecţie este montată semnalizare rutieră verticală (2 bucăţi indicator fig B2. Oprire, echipate cu sisteme de atenţionare luminoasă) traficul rutier de pe DN Centura Bucureşti fiind prioritar”, precizează CNAIR.

Potrivit CNAIR, „vehiculul implicat în acest accident a părăsit artera Splaiul Unirii cu o viteză peste limita legală admisă pe sectorul de drum, fapt ce întăreşte concluziile Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră ce precizează că peste 76,4 % din accidentele rutiere se produc datorită cauzelor care ţin de vehicul/conducător auto, iar cauza principală identificată este chiar viteza”.

O maşină în care se aflau nouă oameni a căzut, luni dimineaţa, în râul Dâmboviţa, la intersecţia Splaiul Dudescu cu Şoseaua de Centură a Capitalei. Trei persoane, printre care o fetiţă de opt ani, au murit, potrivit ISU Bucureşti-Ilfov.

Şase persoane au reuşit să iasă singure din apă până la sosirea pompierilor, alte trei fiind extrase de salvamari, două fiind încarcerate iar una a fost găsită la aproximativ 50 de metri de maşină, în apă. Medicii au aplicat manevre de resuscitare însă toţi cei trei răniţi, printre care o fetiţă de opt ani, au fost declaraţi decedaţi, informează ISU.

Potrivit poliţiştilor, celelalte şase persoane au fost transportate la spitale, una fiind rănită grav, iar alte cinci având răni uşoare.

Autoturismul era prevăzut cu nouă locuri şi mergea spre Glina, accidentul având loc în jurul orei 4.00. Din primele date, şoferul ar fi pierdut controlul volanului.

În comunicatul CNAIR se mai menţionează: „Trebuie avut în vedere faptul că respectarea regulilor impuse prin semnalizarea rutieră orizontală şi verticală materializată pe drum, conduce la evitarea de evenimente tragice precum şi la existenţa unor condiţii optime de circulaţie şi fluenţă a traficului. Elementele pasive de siguranţă rutieră, respectiv parapetele rutier, are rolul de ghidare a participanţilor la trafic în cazul părăsirii din varii motive a părţii carosabile şi poate să îşi îndeplinească rolul pentru care este creat doar când condiţiile din teren sunt similare cu condiţiile din poligoanele de testare”.

Referitor la parapetele rutiere, CNAIR precizează că acestea sunt executate în conformitate cu SR EN 1317/2011, respectiv trebuie să deţină documente justificative privind încercarea crash-test efectuată şi nivelul de protecţie ce reprezintă capacitatea parapetului de a rezista la izbirea acestuia cu un vehicul de o anumită masă totală, la o anumită viteză şi sub un unghi de 15 grade, în conformitate cu încercările din SR EN 1317-2. „Indiferent de tipul de material din care sunt fabricate,m precum şi nivelul de protecţie, parapete rutiere sunt testate sub un unghi de 15 grade, deoarece se presupune că are rolul de ghidare a vehiculului în cazul părăsirii părţii carosabile şi nu este testat sub un unghi de 90 de grade, cum s-a produs evenimentul tragic”.

„Putem trage concluzia că din analizele realizate de Inspectoratul General al Poliţiei Române, principala cauză de producere a accidentelor rutiere se datorează comportamentului indisciplinat al unora dintre participanţii la trafic, aceştia nerespectând limitele de viteză maximă admisă specificată prin semnalizarea rutieră verticală. Administratorul drumurilor naţionale şi autostrăzilor din România, respectiv CNAIR SA, depune toate eforturile în funcţie de bugetul de care dispune pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră a tuturor drumurilor din administrare”, se mai arată în răspunsul transmis de CNAIR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici