CNIPMMR propune înfiinţarea Institutului de Export, care trebuie dezvoltat cu finanţare inclusiv din bugetele locale

Conducerea Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii – CNIPMMR – a solicitat, luni, înfiinţarea Institutului de Export, care trebuie dezvoltat în parteneriat public-privat, „cu finanţare de la bugetul de stat şi de la bugetele locale”, Institutul fiind de utilitate publică.

Urmărește
105 afișări
Imaginea articolului CNIPMMR propune înfiinţarea Institutului de Export, care trebuie dezvoltat cu finanţare inclusiv din bugetele locale

CNIPMMR propune înfiinţarea Institutului de Export, care trebuie dezvoltat cu finanţare inclusiv din bugetele locale

Potrivit CNIPMMR, înfiinţarea Institutului de Export, în parteneriat public privat, va avea scopul de a contribui la:
- promovarea atractivităţii produselor româneşti la export şi a ofertelor întreprinderilor exportatoare
- valorificarea potenţialului de export al României, în special rezultând din internaţionalizarea IMM-urilor
- atragerea de investiţii în România
- asigurarea de servicii suport pentru companiile care exportă şi care doresc să se dezvolte pe pieţele globale
- dezvoltarea de servicii dedicate şi complete pentru internaţionalizarea IMM-urilor
- identificarea oportunităţilor de export şi de atragere de investiţii
- organizarea de evenimente şi derularea de programe specifice (de exemplu „Invest in Romania”)
- maximizarea contribuţiei diasporei la dezvoltarea economică a României.

De asemenea, Institutul de Export trebuie dezvoltat „cu implicarea organizaţiilor reprezentative ale IMM-urilor, pentru asigurarea unor servicii dedicate şi complete pentru internaţionalizarea IMM-urilor şi valorificarea potenţialului lor de export”, se arată într-un comunicat al confederaţiei patronale.

Consiliul IMM-urilor mai arată că în primele cinci luni din anul 2017 România a exportat mărfuri în valoare de 19,6 miliarde de euro în Uniunea Europeană (75,7% din total) şi a importat mărfuri de 23 de miliarde de euro din celelalte 27 de state membre ale UE, 76% din totalul importurilor. „În comerţul cu statele din afara UE, România a rămas pe deficit, exporturile în afara UE de 6,26 miliarde de euro, fiind depăşite de importuri, care au avut o valoare de 7,27 miliarde de euro”, arată CNIPMMR. La fel, „maşinile şi echipamentele de transport au avut cele mai mari ponderi în comerţul exterior, cu 47,9% la export şi 36,9% la import, fiind urmate de alte produse manufacturate, cu 33,7% la export şi 30,7% la import”. Iar produsele agroalimentare, băuturile şi tutunul „au reprezentat 7% din exporturi şi 9% din importuri, în timp ce produsele chimice au acoperit 4,6% din exporturi şi 13,4% din importuri”.

„România are un potenţial mai mare de export decât cel realizat, care nu este valorificat în prezent, în special rezultând din internaţionalizarea IMM-urilor, care nu este suficient susţinută”, menţionează Consiliul.

La nivelul celorlalte state membre ale UE, funcţionează structuri complexe, cu competenţe multiple, atât în domeniul exporturilor, cât şi promovării produselor naţionale, atragerii de investiţii, identificării oportunităţilor şi organizarea de evenimente şi programe, cu servicii dedicate şi complete pentru internaţionalizarea IMM-urilor, într-o cooperare permanentă cu organizaţiile de afaceri, menţionează CNIPMMR.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici