CNSC a blocat licitaţia pentru consultanţă la reactualizarea studiului autostrăzii Comarnic-Braşov

Licitaţia lansată de CNADNR pentru consultanţă la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în valoare estimată de 23,6 milioane lei fără TVA, a fost suspendată de CNSC pentru probleme privind documentaţia de atribuire.

Urmărește
690 afișări
Imaginea articolului CNSC a blocat licitaţia pentru consultanţă la reactualizarea studiului autostrăzii Comarnic-Braşov

CNSC a blocat licitaţia pentru consultanţă la reactualizarea studiului autostrăzii Comarnic-Braşov (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax foto)

Decizia a fost luată miercuri de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), după ce casa de avocatură "Boştină şi Asociaţii" a depus o contestaţie faţă de documentaţia de atribuire emisă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi a solicitat suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea fondului cauzei.

În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a admis cererea de suspendare a licitaţiei.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii casei de avocatură au afirmat că au iniţiat demersul deoarece au apreciat că parte din cerinţele autorităţii sunt în afara cadrului legislativ aplicabil procedurii şi proiectului propus.

La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a anunţat că va revizui studiul de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, iar la începutul lunii mai CNADNR a lansat licitaţia, valoarea estimată a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fără TVA, pentru o durată de 20 luni. Proiectul este finanţat din bugetul de stat.

Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum şi documentaţia de atribuire a contractului de concesiune şi va recomanda structura financiară care va atrage oferte competitive din sectorul privat.

Totodată, câştigătorul licitaţiei va asigura asistenţa tehnică, juridică şi financiară în pregătirea, lansarea şi atribuirea contractului de concesiune, precum şi asistarea în etapa de închidere financiară, şi va întocmi documentaţia aferentă contractului dintre sectorul privat şi autoritatea contractantă.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici