Coca-Cola deţine primele două poziţii pe piaţa din SUA. Pepsi a pierdut locul doi

Coca-Cola deţine primele două poziţii pe piaţa băuturilor carbonatate din Statele Unite, în funcţie de vânzări, moment istoric în rivalitatea cu Pepsi, care a pierdut locul al doilea în favoarea Diet Coke, relatează Wall Street Journal.

Urmărește
1808 afișări
Imaginea articolului Coca-Cola deţine primele două poziţii pe piaţa din SUA. Pepsi a pierdut locul doi

Coca-Cola deţine primele două poziţii pe piaţa din SUA. Pepsi a pierdut locul doi (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cele două companii s-au bătut în ultimul deceniu pentru cota de piaţă, în condiţiile unui declin general al vânzărilor de cola.

În 2009, Pepsi-Cola a devansat uşor Diet Coke, când ambele branduri au avut o cotă de sub 10% pe piaţa băuturilor carbonatate.

În acel an, Coca-Cola clasică a fost lider cu o cotă de 17%, potrivit companiei de analiză a pieţei Beverage Digest.

Analiştii se aşteaptă ca datele care urmează să fie publicate de Beverage Digest pentru 2010 să confirme că Diet Coke a devansat Pepsi-Cola.

Luna trecută, Beverage Digest a relatat că Pepsi-Cola a înregistrat o scădere a cotei de piaţă de 0,5%, dar cea a Diet Coke s-a redus cu numai 0,1%.

PepsiCo a făcut o schimbare de strategie în 2010, când a decis să nu promoveze principala sa băutură în timpul SuperBowl şi alte spoturi TV. În schimb, a lansat un proiect online caritabil, prin care au avut loc donaţii de 20 de milioane de dolari.

Unii analişti s-au întrebat dacă proiectul va contribui la creşterea vânzărilor de cola ale PepsiCo.

Compania susţine că proiectul a îmbunătăţit imaginea PepsiCo şi va stimula veniturile, pe termen lung.

Coca-Cola şi-a concentrat publicitatea pe brandurile importante şi a promovat brandul principal Coca în timpul ultimelor cinci Super Bowl. De asemenea, Diet Coke a fost promovată la ultimele cinci ceremonii Oscar.

PepsiCo a anunţat că va continua proiectul umanitar, numit Refresh Project, dar va recurge şi la promovarea tradiţională a brandurilor Pepsi-Cola şi Diet Pepsi.

PepsiCo a revenit la Super Bowl în acest an pentru promovarea Pepsi Max, care concurează cu Coke Zero.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici