CFR a dat în folosinţă firul II modernizat pe traseul nou construit între Sighişoara şi Daneş

Publicat: 28 07. 2018, 11:56
Actualizat: 29 03. 2020, 23:13

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, informează că începând de miercuri, circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri – Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13”, anunţă CFR.

CFR precizează că lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel.

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare staţiile: Sighişoara – Daneş (fir II pe traseul nou), Daneş – Dumbrăveni (Fir I), Dumbrăveni – Aţel – Mediaş (Fir II), Mediaş – Copşa Mică (Fir I), Copşa Mică – Micăsasa (Fir I), Micăsasa – Valea Lungă (Fir I), Valea Lungă – Blaj (Fir I), Blaj – Crăciunel (Fir II), Crăciunel – Podu Mureş (Fir I).

„Menţionăm faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2”, anunţă CFR.