Colas aşteaptă ruta finală, terenul şi autorizaţiile pentru 14 km din tronsonul Cernavodă-Medgidia

Colas susţine că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a 6 km din tronsonul Cernavodă-Medgidia şi aşteaptă decizia oficială pentru restul de 14 km, în contextul în care CNADNR a anunţat că va rezilia contractul dacă grupul francez nu rezolvă deficienţele până la 15 aprilie.

Urmărește
3 afișări

"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de 5 km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment. În data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, şi autorizaţia de construcţie necesară, care permite Colas să înceapă imediat lucrările. În ceea ce priveşte secţiunea de 14 km rămasă, al cărei traseu trebuie modificat în urma săpăturilor arheologice din 2009, Colas aşteaptă o decizie oficială privind ruta finală, apoi încredinţarea terenului şi emiterea autorizaţiei de construcţie", a anunţat constructorul francez într-un comunicat remis agenţiei MEDIAFAX.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a notificat marţi compania să remedieze până la 15 aprilie deficienţele constatate la construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, în caz contrar urmând să rezilieze contractul.

"Colas colaborează activ cu CNADNR pentru a găsi soluţii care să permită progresul acestui proiect", se mai arată în comunicat.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat la începutul lunii martie că firma franceză Colas a a solicitat instituţiei pe care o conduce suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro întrucât traseul autostrăzii a fost schimbat.

Boagiu a anunţat că instituţia ar putea rezilia acordul cu compania franceză, care a câştigat contractul de 224 milioane euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta "refuză să lucreze". Ea a spus în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulaţiei în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate.

Potrivit Colas, contractul de proiectare şi construcţie a tronsonului Cernavodă-Medgidia a fost câştigat în martie 2009 iar compania a primit autorizaţia pentru a începe lucrările la 4 iunie 2009. Proiectul trebuia iniţial să fie finalizat în termen de doi ani iar terenul urma să fie pus la dispoziţia companiei la 15 iunie 2009, mai arată constructorul francez.

Colas, cu venituri de 11,6 miliarde euro în 2009, este parte a grupului Bouygues, care derulează operaţiuni în industria construcţiilor, imobiliare, energie, media şi telefonie.

Compania Colas a mai efectuat lucrări de drumuri în România, cum ar fi tronsonul de autostradă Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanţa, drumul naţional Urziceni-Buzău, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebeş-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici