- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.04.2011, 19:45)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Colas, Max Boegl şi alte firme contestă licitaţiile la autostrăzile Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu
Un număr de şapte consorţii şi firme au contestat rezultatele licitaţiilor la alegerea constructorului autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu, printre care Colas (Franţa), Max Boegl şi Tehnologica Radion din România, iar pentru Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva nu au fost înregistrate contestaţii.
Urmărește
450 afișări
Colas, Max Boegl şi alte firme contestă licitaţiile la autostrăzile Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu (Imagine: Victor Ciupuliga/Mediafax Foto)
Licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri.
Ambele loturi sunt contestate de consorţiile Confort SA Timişoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
În plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea româno-franceză Construcţii Feroviare Iaşi/Colas/Egis România.
Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma să fie realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.
Rezultatul licitaţiei este contestat de consorţiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl România/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, şi de firma românească J&P-Avax pentru lotul patru.
Iniţial, a fost contestată şi licitaţia pentru proiectare şi execuţia lotului unu al autostrăzii Lugoj-Deva, de către asocierea grecească Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta şi-a retras contestaţia.
Licitaţia pentru autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, a fost câştigată de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
CNADNR a primit în total 64 de oferte pentru autostrăzile Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.
Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nădlac-Arad (două loturi), lotul trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu şi autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestaţiei).
Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
CNADNR a reziliat recent un contract de 224 milioane euro atribuit Colas pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia întrucât compania franceză nu a finalizat proiectarea autostrăzii decât pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, însă a solicitat costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu doi ani.
Firma românească Max Boegl face parte din grupul Max Bögl, unul din cei mai importanţi constructori din Germania. Grupul are mai multe proiecte în România, cel mai cunoscut fiind realizarea stadionului "National Arena", în parteneriat cu Astaldi (Italia).
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Doi concurenți s-au logodit în secret, chiar în timpul filmărilor Asia Express 😲 Abia acum s-a aflat!
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe