Comerţul electronic creşte accelerat în România

  • Comerţul electronic creşte accelerat în România. 73% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2024.
  • AMRO: Aderarea la Schengen va crea noi oportunităţi, accelerând livrările transfrontaliere şi accesul la pieţele europene.
Urmărește
41 afișări
Imaginea articolului Comerţul electronic creşte accelerat în România

Comerţul electronic creşte accelerat în România

Comerţul electronic continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat în România, 73% dintre utilizatorii de internet realizând achiziţii online în 2024, potrivit datelor INS citate de Asociaţia Română a Magazinelor Online, confirmând apetitul crescut al românilor pentru cumpărături digitale.

„Dezvoltarea comerţului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor şi interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluţii digitale. Aderarea României la Spaţiul Schengen în 2025 va crea noi oportunităţi, accelerând livrările transfrontaliere şi accesul la pieţele europene", a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Ponderea achizitiilor online a crescut constant în ultimii 3-4 ani, de la 57,3% dintre utilizatorii de internet în 2021 la 68,1% în 2023 şi 73% în 2024.

Datele publicate recent de INS arată că această tendinţă ascendentă este susţinută de îmbunătăţirea accesului la internet – 88,6% dintre gospodăriile din România fiind conectate, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de anul precedent.

O creştere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% faţă de 2023), reducând diferenţa faţă de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online (+3,4%).

Cele mai populare categorii de produse şi servicii achiziţionate online în 2024 sunt îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (78,6%), livrări de la restaurante şi catering (36,4%), produse cosmetice şi de îngrijire personală (34,5%), articole sportive (20,8%), Electrocasnice şi electronice(15,8%) şi medicamente şi suplimente alimentare (16,7%).

Potrivit raportului European E-commerce 2024, valoarea comerţului electronic din România este de 11,7 miliarde euro, reprezentând 3,4% din PIB, cu o contribuţie semnificativă la economia naţională. România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.

Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO este membră a Ecommerce Europe, care reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici