Comisia Europeană declară război supermarketurilor: "Concret, în special supermarketurile se bucură de «superputere» datorită efectului dublu al creşterii globalizării şi al nivelului ridicat de concentrare din Europa"

După primii paşi făcuţi în direcţia acceptării că multinaţionalele şi supermarketurile vând în Europa produse cu standarde duble de calitate, mai ridicate în Vest şi mai slabe în Est, Comisia Europeană are acum în vedere legi noi pentru protejarea fermierilor de marii retaileri. Supermarketurile insistă că nu sunt profitori, scrie Politico.

Urmărește
1059 afișări
Imaginea articolului Comisia Europeană declară război supermarketurilor: "Concret, în special supermarketurile se bucură de «superputere» datorită efectului dublu al creşterii globalizării şi al nivelului ridicat de concentrare din Europa"

Comisia Europeană declară război supermarketurilor: "Concret, în special supermarketurile se bucură de «superputere» datorită efectului dublu al creşterii globalizării şi al nivelului ridicat de concentrare din Europa"

Comisia Europeană a ezitat mult timp cu răspunsurile la plângerile din partea fermierilor că nu au aproape niciun fel de putere de negociere cu retaileri mari precum Carrefour din Franţa şi Tesco din Marea Britanie.

Principala cerere a fermierilor este ca UE să implementeze legi care să pună capăt practicilor comerciale neloiale precum plăţi întârziate din partea lanţurilor de magazine şi contracte abuzive.

Până acum, CE a încercat să se prezinte ca un intermediar neutru în această dispută complexă în care elementul principal este lanţul de aprovizionare alimentar.

Situaţia s-a schimbat zilele trecute când comisarul european pentru agricultură Phil Hogan a lansat un atac neaşteptat asupra supermarketurilor şi a anunţat că are ca ţintă crearea unei legislaţii care să-i protejeze pe fermieri de capriciile retailerilor. Din discursul lui Hogan s-a înţeles clar pe cine trebuie dată vina.

Citiţi continuarea articolului pe zf.ro

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici