Prima pagină » Economic » Constructorul sectorului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti poate remedia situaţia până la 30 mai

Constructorul sectorului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti poate remedia situaţia până la 30 mai

Notificarea de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti expiră la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade poate remedia problemele astfel încât contractul să continue.
19 mai 2011, 13:21, Economic

„A fost dată o notificare pentru rezolvarea problemelor care are ca termen limită 30 mai. În prezent, se evaluează ce au mai lucrat şi condiţiile de reziliere. Ştiu că părţile s-au întâlnit aseară (n.r. miercuri) la minister, însă nu ştiu ce au discutat”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, după o vizită la Facultatea de Construcţii Bucureşti.

Întrebată dacă în cadrul întâlnirii de miercuri firmele au renunţat la suplimentarea valorii contractului, Boagiu a răspuns că nu deţine aceste informaţii.

„Au fost două motive pentru care am dat notificarea. Primul a fost faptul că firmele au părăsit şantierul şi al doilea pentru ca au cerut costuri suplimentare pe care nu le puteam accepta. Nu am asemenea informaţii cum că s-au înţeles”, a afirmat ministrul.

Totodată, Boagiu a spus că până la finele anului sectorul de autostradă Comarnic-Braşov va fi concesionat, şi că în prezent autorităţile revizuiesc proiectul.

Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading ’98 de Dan Besciu.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.