Comisioane uriaşe la platformele de food delivery. Cât încasează ”marii câştigători ai crizei” pentru o comandă de 100 de lei

Publicat: 22 05. 2020, 13:00
Actualizat: 22 05. 2020, 13:40

Criza COVID-19 ne-a trimis pe toţi acasă şi a pus la pământ sectorul HoReCa. Proprietarii au fost nevoiţi astfel să se adapteze crizei. Ţi-au adus restaurantul acasă, apelând la livrările prin intermediari. Aceştia se plâng că există un dezechilibru financiar între ei şi companiile de food delivery. Cauza? Comisioanele de 30% care, potrivit antreprenorilor, sunt uriaşe.

Radu Dumitrescu, proprietar restaurante: Ei sunt marii câştigători, sunt în postura în care nu negociază, sunt în postura în care au aşa, un semicartel. Poate Consiliul Concurenţei poate vedea chestia asta încasează foarte mulţi bani, mai mulţi bani decât tot domeniul acesta.

Radu Dumitrescu conduce şase restaurante în Bucureşti. Spune că la o comandă de 100 de lei, platformele de livrări de mâncare încasează 30 de lei de la restaurant şi 10 lei de la client.

Radu Dumitrescu, proprietar restaurante:  Ne-am făcut deja o platformă de livrări. Suntem foarte concentraţi să livrăm singuri. Fără ajutorul platformelor de livrări.

Piaţa locală a platformelor de livrări de mâncare este estimată de Ziarul Financiar la 10-15 milioane de lei.