Compania bpost nu a depus o ofertă angajantă pentru Poşta Română. Guvernul va reanaliza strategia

Compania belgiană bpost nu a depus oferta angajantă pentru preluarea Poştei Române, până marţi, termenul limită, Guvernul urmând să reanalizeze procesul de privatizare a companiei.

Urmărește
530 afișări
Imaginea articolului Compania bpost nu a depus o ofertă angajantă pentru Poşta Română. Guvernul va reanaliza strategia

Compania bpost nu a depus o ofertă angajantă pentru Poşta Română. Guvernul va reanaliza strategia (IMagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"De la momentul achiziţionării dosarului de prezentare al Poştei Române de către bpost, până în prezent, echipa implicată în proces a susţinut un nivel consistent al discuţiilor cu potenţialii investitori, pe marginea oportunităţii investiţionale. În cadrul discuţiilor s-au abordat teme legate de planul de eficientizare a cheltuielilor şi a reţelei operaţionale, de situaţia financiară, de situaţia litigiilor, dar şi de cadrul de reglementare", se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Societatea Informaţională.

În cadrul procesului de privatizare a Poştei Române, ministerul este consiliat de consorţiul format din KPMG România şi de Ţuca, Zbârcea & Asociaţii. Până acum, cele două entităţi şi-au oferit expertiza pe tot parcursul procesului, de la alegerea metodei optime de privatizare, până la participarea în cadrul discuţiilor avute cu reprezentanţii Comisiei Europene.

Poşta Română a abordat, în ultimul an, o strategie de business concentrată pe reducerea cheltuielilor şi pe concentrarea resurselor financiare in investiţii, se menţionează în comunicat. Un punct important în această strategie a fost dezvoltarea unor produse şi servicii adaptate la nevoile clienţilor Poştei Române, dar şi închiderea unor contracte neprofitabile pentru operatorul naţional de servicii poştale.

Compania de stat a încheiat anul 2014 cu un profit de 5 milioane de euro, după cinci ani de pierderi. Pentru 2015, compania ţinteşte menţinerea în marja de profit, concomitent cu implementarea unui plan amplu de investiţii, în valoare de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua şi în 2016.

În primele şapte luni ale anului, Compania Naţională Poşta Română a înregistrat un profit net de 18,3 milioane de lei (4,13 milioane de euro), la venituri de 655 milioane lei (147 milioane euro).

Compania se aşteaptă să raporteze în acest an un profit brut de 1,6 milioane lei, în scădere cu 95,7% faţă de câştigul de anul trecut, în condiţile în care anticipează că va înregistra un profit de doar un leu din fiecare 1.000 de lei obţinuţi ca venituri.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România.

Anul trecut, autorităţile au ales bpost pentru vânzarea a 51% din acţiunile Companiei Naţionale Poşta Română.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici