Compania de radio online Pandora a obţinut 235 mil. dolari prin IPO, la o evaluare de 2,5 mld.dolari

Pandora Media, care operează mai multe posturi de radio pe internet, a atras 235 milioane de dolari printr-o ofertă publică iniţială efectuată marţi la New York, la un preţ care plasează valoarea companiei americane la 2,5 miliarde de dolari, transmite Reuters.

Urmărește
4 afișări

Compania a plasat acţiunile pe piaţă la 16 dolari pe titlu, potrivit unei surse apropiate situaţiei. Astfel, cele 14,7 milioane de acţiuni scoase la vânzare potrivit prospectului au atras 235 milioane de dolari.

Săptămâna trecută, Pandora creştea intervalul de preţ ţintit pentru oferta publică iniţială la 10-12 dolari pe acţiune.

Acţiunile companiei urmează să intre la tranzacţionare pe bursa de la New York începând de miercuri.

Companiile de servicii pe internet, precum Pandora, LinkedIn sau Groupon, au reuşit oferte publice iniţiale de succes în ultima perioadă, datorită interesului ridicat al investitorilor pentru start-up-uri online de succes. De altfel, valoarea atribuită acestor companii, multe încă neprofitabile, aminteşte de entuziasmul de la sfârşitul anilor '90, care a precedat crash-ul dotcom din 2000.

Pandora oferă servicii personalizate de radio, permiţând utilizatorilor să-şi creeze playlist-uri după propriile preferinţe muzicale.

Utilizatorii pot asculta posturile de radio la calculator, smartphone sau gadget-uri cu acces la internet, iar Pandora a încheiat parteneriate cu mai mulţi constructori de automobile, inclusiv Ford, General Motors şi Mercedes-Benz.

Principala sursă de venit a companiei este publicitatea, însă Pandora trebuie să plătească sume semnificative ca drepturi pentru muzica difuzată. Serviciul are 90 de milioane de utilizatori în Statele Unite.

Pentru trimestrul încheiat la 30 aprilie 2011, Pandora a înregistrat venitrui de 51 milioane de dolari şi o pierdere netă de 6,8 milioane de dolari, potrivit prospectului întocmit pentru oferta publică iniţială.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici