Compania Olympus renunţă la afacerea cu camere foto, după 84 de ani
Firma a spus că, în ciuda eforturilor sale, „piaţa camerelor digitale, extrem de severă” nu mai era profitabilă.
Sosirea smartphone-urilor, care a redus piaţa camerelor foto dedicate, a fost unul dintre factorii principali, a spus ompania, care a înregistrat pierderi în ultimii trei ani.
Compania japoneză a făcut prima sa cameră foto în 1936, după ce ani de zile a fabricat microscoape. Compania a continuat să dezvolte afacerea cu aparate de fotografiat de-a lungul deceniilor, devenind una dintre cele mai importante companii din punct de cedere al cotei de piaţă.
Anii ’70 au fost punctul culminant, camerele fiind promovate la televizor de fotografi celebri precum David Bailey şi Lord Lichfield.
„Aceste camere erau revoluţionare – erau foarte mici, foarte uşoare, erau proiectate frumos, aveau lentile de calitate cu adevărat frumoase”, spune Nigel Atherton, editor la Amateur Photographer .
Firma a avut parte de un al doilea val, cu camerele digitale, pe care le-au adoptat din timp.
Dar compania s-a adresta unei pieţe de mijloc – „oameni care nu erau fotografi serioşi, dar care îşi doreau ceva mai bun decât un aparat comun de fotografiat, dar nu doreau o cameră DSLR”. Această piaţă a fost foarte repede înghiţită de smartphone-uri şi a încetat să existe.
Piaţa camerelor foto a scăzut dramatic, după unele estimări cu 84% între 2010 şi 2018.
Compania a mai luat decizii greşite, un exemplu fiind lipsa de progres în performanţa video, unde rivalii au marşat. De asemenea, compania s-a confruntat cu un scandal financiar major în care au fost implicaţi directori, în 2011.