Companiile de servicii de externalizare vor angaja în 2 ani, în România, peste 4.000 de persoane

Companiile de servicii de externalizare pentru afaceri vin în România pentru ajutoarele de stat pe care le primesc pentru deschiderea de noi facilităţi şi crearea de locuri de muncă, iar în următorii doi ani noii veniţi pe piaţa locală ar urma să angajeze minim 4.000 de persoane.

Urmărește
1255 afișări
Imaginea articolului Companiile de servicii de externalizare vor angaja în 2 ani, în România, peste 4.000 de persoane

Companiile de servicii de externalizare vor angaja în 2 ani, în România, peste 4.000 de persoane (Imagine: Shutterstock)

"În ultimele luni, atât companiile existente din domeniul BPO (Business Process Outsourcing) şi SSC (Shared Service Outsourcing), dar şi companii noi se extind în România. Acestea nu vin doar pentru forţa de muncă ieftină, ci vin pentru facilităţile pe care le primesc de la stat, pentru crearea de noi afaceri şi noi locuri de muncă. Anul trecut, ajutoarele acordate de stat pentru acest domeniu s-au ridicat la 50 milioane euro, iar pentru acest an fondurile disponibile ajung la 35 milioane euro pentru companii de IT, BPO sau alte astfel de servicii", a declarat joi Marius Scuta, şeful departamentului de birouri al JLL.

El a arătat că de aceste facilităţi beneficiază pe an cam 5 companii, deşi lista celor care ar dori să obţină ajutor de stat este mult mai mare.

Companiile de BPO şi de SSC reprezintă printre cei mai importanţi chiriaşi ai clădirilor de birouri atât din Bucureşti, cât şi din marile oraşe din ţară, fiind şi printre cei mai mari angajatori din ultimii ani.

"În prezent discutăm cu jucători de pe aceste domenii care ar vrea să intre în România şi care ar urma să angajeze 4.000 de persoane în următorii doi ani. Dacă mai punem la socoteală şi companiile existente deja şi care se extind în continuare, vom vedea că acest domeniu va angaja în perioada care urmează un număr mare de oameni", a declarat Răzvan Iorgu, managing director CBRE România.

Reprezentanţii consultanţilor imobiliari, dar şi ai dezvoltatorilor apreciază că România a devenit din nou atractivă pentru companii şi investitori, fiind următoarea ţintă a acestora, după Polonia.

"România este acum destinaţia preferată a companiilor, după Polonia. Bucureştiul este acum mult mai ieftin decât Varşovia şi chiar decât alte oraşe secundare din Polonia. Având în vedere condiţiile pe care le oferă România nu văd niciun motiv pentru care companiile să nu vină pe o piaţă mai ieftină", a declarat David Hay, directorul executiv pentru România, Ungaria şi Letonia AFI Europe.

AFI Europe dezvoltă complexul de birouri AFI Park de lângă centrul comercial AFI Cotroceni, unde mai mult dintre chiriaşi sunt din domeniul IT sau BPO.

"Aceste companii vor fi ţinta noastră şi pentru complexul de birouri pe care vrem să îl dezvoltăm în zona Progresului (pe fosta platformă Inox, n.r.). Dar nu mă aştept ca evoluţia acestor companii să dureze la nesfârşit, de aceea, la acest proiect vom veni cu chirii mai mici decât în AFI Park", a adăugat Hay.

Pe de altă parte, Randy Tharp, managing director al companiei Epstein Architecture & Engineering în România, a arătat că unele clădiri încadrate în clasa A din România nu au aceeaşi calitate ca cele din alte ţări, ceea ce ar duce la dificultăţi în atragerea de chiriaşi.

"Când vin companii din străinătate care sunt obişnuite cu clădirile de clasa A, de calitate, pot să-şi dea foarte repede seama care din cele din România au aceeaşi calitate sau care sunt doar promovate ca fiind de clasa A. De aceea acestea rămân fără chiriaşi", a spus Tharp.

În viziunea sa, în viitor dezvoltatorii vor trebui să se axeze pe dezvoltarea de clădiri de birouri şi în afara Bucureştiului sau a oraşelor mari, considerând că aceste pieţe au potenţial pe termen lung.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici