Video Comunicaţiile au reuşit să facă faţă "cu bine" crizei

Industria locală de telecomunicaţii a reuşit să facă faţă "cu bine" provocărilor crizei financiare, prin adaptarea ofertei la cerinţele clienţilor şi stimularea consumului, care au condus la creşterea traficului cu peste 30% în reţelele mobile, a declarat, joi, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

Urmărește
20 afișări

"De asemenea, operatorii au reuşit să îşi menţină sau chiar să îşi sporească portofoliul de clienţi, prin oferte agresive. Pe termen lung, majorarea numărului de clienţi se va constitui ca o rezervă pentru viitoarele creşteri ale afacerilor operatorilor de telecomunicaţii", a spus Marinescu, prezent la conferinţa Mediafax talks about Telecom Industry.

Potrvit datelor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), creşterea traficului în reţelele de telefonie mobilă a fost de 33,9% în primele şase luni, faţă de finele anului 2008, în timp ce numărul de utilizatori a scăzut cu 60.000, la 24,4 milioane.

În privinţa telefoniei fixe, numărul de linii a crescut cu 17,8%, la 5,3 milioane, în timp ce traficul de voce a scăzut cu 16% faţă de iunie 2008.

Rata penetrării telefoniei fixe a ajuns la 24,7% la 100 de locuitori, în creştere cu 3,6% faţă de iunie 2008. Raportat la 100 de gospodării, rata penetrării a avansat cu 3,1 puncte, la 54,6%.

Datele ANCOM arată că numărul legăturilor la Internet a ajuns la cinci milioane la finele primului semestru al acestui an, de la 3,9 milioane în decembrie 2008 şi de la 3,2 milioane în urmă cu 12 luni.

ANCOM este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din România şi urmăreşte respectarea acestora.

Cei mai importanţi jucători pe piaţa locală de profil sunt Orange România, Vodafone România, Cosmote România, Telemobil (Zapp Mobile) şi RCS&RDS, alături de Romtelecom şi UPC România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici