"În domeniul online, a avut loc, în mod tradiţional, o concurenţă intensă, şi experienţa ne-a dovedit că este în avantajul utilizatorilor", a declarat purtătorul de cuvânt al Google, Adam Kovakovich.
El a adăugat că reprezentanţii Google sunt interesaţi să afle mai multe despre acest acord.
În urma parteneriatului, Microsoft va obţine o licenţă pe o perioadă de zece ani pentru a integra tehnologia de cercetare a Yahoo! în propria platformă de căutare online, în timp ce Yahoo! va deveni "principala echipă de vânzare" în domeniul publicităţii pentru ambele grupuri.
În iunie 2008, Google a încheiat un acord cu Yahoo! în domeniul publicităţii, dar a renunţat la colaborare în urma obiecţiilor Departamentului de Justiţie din SUA.
Acordul a fost respins cu vehemenţă de furnizorii de publicitate, care s-au temut că dominaţia pe piaţă a Google şi Yahoo va duce la majorarea preţurilor.
Iniţial, Yahoo! a încheiat acordul cu Google pentru a se proteja de o ofertă de preluare din partea Microsoft.
Microsoft s-a opus cu hotărâre parteneriatului între Google şi Yahoo!.