- Home
- Economic
- BERLIN, (01.10.2015, 12:35)
- Anca Dumitrescu
Conducerea Volkswagen analizează măsuri de reducere a costurilor, pentru susţinerea ratingului grupului
Consiliul de supraveghere al Volkswagen (VW) analizează măsuri de reducere a costurilor şi de generare a fluxului de capital, pentru a susţine ratingului grupului, pe fondul scandalului emisiilor poluante, dar nu ia în considerare vânzări de active sau mărci, au declarat surse citate de Reuters.
Urmărește
480 afișări
Conducerea Volkswagen analizează măsuri de reducere a costurilor, pentru susţinerea ratingului grupului
Una dintre surse a spus că ar putea avea loc o majorare de capital, dacă criza emisiilor va genera costuri peste "un nivel critic".
Reprezentanţii VW au refuzat să comenteze remarcile celor două surse.
Cel mai mare producător auto european a admis că a trişat în timpul testelor de poluare din SUA, iar Ministerul german al Transporturilor a anunţat că aceeaşi practică a avut loc şi în Europa, unde VW comercializează circa 40% din vehiculele grupului.
Moody’s a revizuit săptămâna trecută perspectiva ratingului VW la negativă, citând riscurile la care este expusă reputaţia companiei şi flexibilitatea financiară a acesteia.
Fitch anticipează la rândul ei ca această criză să afecteze întregul sector auto.
Sursele au spus că există îngrijorări că o retrogradare a ratingurilor grupului poate genera costuri mai mari de finanţare, limitând capacitatea VW de a recâştiga încrederea investitorilor.
Mai mulţi directori importanţi ai VW s-au întâlnit miercuri seara, pentru a analiza concluziile preliminare ale unei investigaţii interne legate de scandalul emisiilor, care începe să afecteze operaţiunile grupului.
Divizia financiară a VW a instituit o blocare a angajărilor, ca reacţie la criză, a declarat un purtător de cuvânt al diviziei. Compania, care oferă finanţare cumpărătorilor şi dealerilor brandurilor VW, nu va prelungi contractele angajaţilor temporari.
Separat, un purtător de cuvânt al fabricii de motoare VW din Salzgitter, Germania, a spus că uzina a renunţat la un schimb de lucru de sâmbătă, tot ca măsură preventivă.
Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Grupul urmează să recheme în service aproximatv 11 milioane de vehicule, pentru înlăturarea softului care a generat scandalul, şi mici modificări tehnice.
Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Membri ai conducerii de vârf a VW au negat că ar fi avut cunoştinţă despre softul de reducere a noxelor în timpul testelor.
Grupul a iniţiat o anchetă internă şi a angajat o firmă de avocatură. De atunci, directorul general Martin Winterkorn a demisionat şi a fost înlocuit de şeful diviziei Porsche, Matthias Muller.
Miercuri dimineaţă, directorul de producţie al Porsche, Oliver Blume, a fost numit director general al diviziei. Automobilele Porsche nu sunt afectate de scandal, potrivit Volkswagen.
Directorii din cadrul grupului care au ştiut despre softul ilegal, inclusiv directorul pentru cercetare şi dezvoltare al VW, Heinz-Jakob Neusser, au fost suspendaţi din funcţii.
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Citește și: Parisul va cere grupului Volkswagen returnarea subvenţiilor oferite pentru motoare ecologice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cine este omul care conduce cel mai important lanţ de restaurante din România şi coordonează o echipă de 1.500 de oameni
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ludovica e una dintre cele mai frumoase soții de fotbalişti și are peste 4.000.000 de fani pe Instagram
PROSPORT.RO
Cum a ajuns Jennifer Aniston să fie implicată în drama conjugală a soților Obama. Adevărul din culise!
CANCAN.RO
Orașul din România în care vom avea două zile de NINSOARE la început de februarie, potrivit meteorologilor AccuWeather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe