Conferinţa "Food Retail in Romania": AMRCR - Productivitatea redusă şi tehnologiile depăşite din agricultură, cauzele scumpirii alimentelor

Productivitatea redusă la nivel intern, care nu acoperă consumul populaţiei, şi tehnologiile depăşite din agricultură sunt principalele cauze ale scumpirii alimentelor, a declarat joi Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Urmărește
195 afișări
Imaginea articolului Conferinţa "Food Retail in Romania": AMRCR - Productivitatea redusă şi tehnologiile depăşite din agricultură, cauzele scumpirii alimentelor

Conferinţa "Food Retail in Romania": AMRCR - Productivitatea redusă şi tehnologiile depăşite din agricultură, cauzele scumpirii alimentelor (Imagine: Shutterstock)

Astfel, România este nevoită să importe mâncare sau materie primă, ceea ce duce la majorări de preţuri.

El a spus că nici producătorii şi nici marile reţele comerciale nu scumpesc alimentele, şi a justificat prin profiturile mici obţinute de cele două categorii.

Primii comercianţi din România ca cifră de afaceri au rate ale profitului de 2,54%, 1,92% sau 3,32%, a afirmat Vlad la la conferinţa "Food Retail in Romania: Opportunities&Challenges", organizată de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Agenţia Mediafax.

Retailerul de pe locul 4 se află pe pierdere, iar următorul are o profitabilitate de 2,9%

Dintre procesatori, potrivit AMRCR, ratele profitabilităţii sunt de 3,2% la cel mai mare producător de lactate, de 1,4% la al doilea şi de 1,7% la al treilea.

La panificaţie, primii doi producători au pierderi, iar următorii doi au rate între 2-3%.

"Dacă ne uităm la sectorul de carne, ratele profitabilităţii celor mai mari producători sunt 1,2%, 0,4%, 1,03%, - 2,8% şi aşa mai departe", a spus reprezentantul AMRCR.

El a adăugat că nici agricultorii nu măresc preţurile, iar ei au avut mai mult de pătimit decât de profitat.

"În ultimii cinci ani, de la aderare, România nu reuşeşte să-şi asigure produsele agroalimentare, deşi este pe un trend pozitiv. Paradoxal, România nu-şi asigură produsele agroalimentare, deşi suprafaţa agricolă este de peste 13 milioane de hectare", a afirmat Vlad.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici