Conferinţa „Food Retail in Romania”: AMRCR – Productivitatea redusă şi tehnologiile depăşite din agricultură, cauzele scumpirii alimentelor

Publicat: 25 10. 2012, 19:50
Actualizat: 11 04. 2020, 12:23

Astfel, România este nevoită să importe mâncare sau materie primă, ceea ce duce la majorări de preţuri.

El a spus că nici producătorii şi nici marile reţele comerciale nu scumpesc alimentele, şi a justificat prin profiturile mici obţinute de cele două categorii.

Primii comercianţi din România ca cifră de afaceri au rate ale profitului de 2,54%, 1,92% sau 3,32%, a afirmat Vlad la la conferinţa „Food Retail in Romania: Opportunities&Challenges”, organizată de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Agenţia Mediafax.

Retailerul de pe locul 4 se află pe pierdere, iar următorul are o profitabilitate de 2,9%

Dintre procesatori, potrivit AMRCR, ratele profitabilităţii sunt de 3,2% la cel mai mare producător de lactate, de 1,4% la al doilea şi de 1,7% la al treilea.

La panificaţie, primii doi producători au pierderi, iar următorii doi au rate între 2-3%.

Dacă ne uităm la sectorul de carne, ratele profitabilităţii celor mai mari producători sunt 1,2%, 0,4%, 1,03%, – 2,8% şi aşa mai departe„, a spus reprezentantul AMRCR.

El a adăugat că nici agricultorii nu măresc preţurile, iar ei au avut mai mult de pătimit decât de profitat.

În ultimii cinci ani, de la aderare, România nu reuşeşte să-şi asigure produsele agroalimentare, deşi este pe un trend pozitiv. Paradoxal, România nu-şi asigură produsele agroalimentare, deşi suprafaţa agricolă este de peste 13 milioane de hectare„, a afirmat Vlad.