De aceea, în medie, doar 2% din achiziţiile de produse IT&C făcute online sunt realizate prin intermediul unui smartphone. Cea mai bună performanţă atinsă de un comerciant de pe piaţa locală este de 12% din comenzi finalizate prin intermediul smartphone-ului, susţine Nicolescu.
„În cazul produselor mai puţin sofisticate achiziţia se face de pe telefon. Nu ai nevoie, de exemplu, de foarte multe review-uri pentru a cumpăra un încărcător de telefon„, a declarat Nicolescu. El a adăugat că în cazul unui laptop sau al unei camere foto clienţii doresc să vadă specificaţiile, review-uri, dar şi materiale video, iar pentru aceste lucruri au nevoie de un ecran mai mare. De aceea, în aceste cazuri achiziţiile se fac de pe computer.
Potrivit lui Nicolescu, sunt domenii în care mobilitatea este mult mai dezvoltată, cum ar fi în comerţul online cu produse de fashion, unde în medie 30% din achiziţii sunt realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar cel mai bun procent atins de un comerciant este de 36%.
La conferinţa Gândul e-Commerce sunt prezenţi ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informaţională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Violeta LUCA – Director Executiv, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Preşedinte, ANPC; Dan NICOLESCU – Director executiv, Pay U; Octavian BĂDESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Raluca GEORGESCU – Online Marketing & e-commerce Sales Director, F64 Studio şi Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.