- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.03.2015, 17:57)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Conferinţa Gândul e-Commerce: Guvernul vrea ca 30% dintre români să cumpere online în 2020
România şi-a stabilit ca ţinte ca, până în 2020, 20% din IMM să primească comenzi online, iar peste 30% din populaţia între 16 şi 74 de ani să facă achiziţii de bunuri şi servicii folosind internetul, a declarat Bebe-Viorel Ionică, secretar de stat în Ministerul pentru Societatea Informaţională.
Urmărește
109 afișări
Conferinţa Gândul e-Commerce: Guvernul vrea ca 30% dintre români să cumpere online în 2020 (Imagine: Shutterstock)
El a făcut aceste declaraţii marţi, la conferinta Gândul e-Commerce, la care au participat reprezentanţi ai autorităţilor şi ai mediului de afaceri din comeţul online.
Potrivit unui raport al Comisiei Europene publicat în 2014 şi bazat pe date din anul anterior, procentul românilor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au făcut cumpărături prin intermediul internetului a fost de 10% şi doar 7% dintre IMM-uri au vândut bunuri şi servicii online. În cazul companiilor mari, procentul a fost mai mare, de 14%. În România sunt active aproximativ 420.000 de IMM-uri, potrivit unui studiu al Fundaţiei Post-Privatizare. Acestea au 2,71 milioane de angajaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Andrei Radu, fondator Gala Premiilor eCommerce (GpeC), a spus, la acelaşi eveniment, că principalii jucători din piaţă estimează că retail-ul online autohton a generat vânzări de peste 1,1 miliarde euro în 2014. Cifra face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) şi nu la servicii, plata facturilor de utilităţi, bilete de avion, bilete la spectacole sau vacanţe şi călătorii.
Cele mai vândute produse online au fost cele din categoria electro-IT, urmate de articolele de vestimentaţie şi încălţăminte.
Potrivit unei estimări a marilor jucători de pe piaţa locală de retail online, în România există în acest moment aproximativ 5.000 de magazine online, a declarat Andrei Radu. Totuşi, potrivit unor alte cercetări, numărul acestora ar putea fi chiar de 20.000.
Majoritatea site-urilor cu componentă de magazin online nu sunt însă "relevante pentru industrie".
"Este o estimare (cifra de 5.000 - n.r.), nu este certitudine. Eu am stat de vorbă cu cel puţin două companii care fac crawling pe web vizavi de site-uri care oferă opţiunea de "adăugare în coş", teoretic magazine online, iar ei au găsit aproximativ 20.000 de URL-uri. Deci se poate spune şi că România are aproximativ 20.000 de magazine online, dar este foarte posibil ca majoritatea lor să fie la nivelul la care vând trei produse pe săptămână şi atunci nu sunt relevante pentru industrie”, a spus Radu.
Fondatorul GpeC a spus şi că din cele 5.000 de magazine "relevante" 1.173 sunt înrolate în sistemul 3D Secure, care este un protocol sigur de autentificare şi un sistem antifraudă susţinut de VISA şi MasterCard.
Folosirea acestui sistem permite creşterea securităţii tranzacţiilor online, prin solicitarea unei parole la fiecare plată online. În caz de pierdere sau furt, cardul înrolat la 3D Secure nu poate fi folosit de terţe persoane pentru cumpărături online.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 10:40