CONFERINŢA MEDIAFAX - Concurenţa vrea să elimine interdicţia privind vânzarea la preţ mai mic decât cel de achiziţie

Consiliul Concurenţei vrea să readucă în dezbatere eliminarea interdicţiei de vânzare în pierdere, prevăzută în legislaţia pentru comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, deşi unii retaileri nu agreează măsura, a declarat marţi preşedintele autorităţii, Bogdan Chiriţoiu.

Urmărește
399 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Concurenţa vrea să elimine interdicţia privind vânzarea la preţ mai mic decât cel de achiziţie

CONFERINŢA MEDIAFAX - Concurenţa vrea să elimine interdicţia privind vânzarea la preţ mai mic decât cel de achiziţie (Imagine: Dragos Savu/Mediafax Foto)

"Noi am vrea să împingem din nou pe agendă eliminarea interdicţiei privind vânzarea în pierdere. Ştiu că părerile în industrie sunt împărţite,unii actori nu sunt foarte fericiţi, dar filosofic vorbind, odată ce ai cumpărat o masă, e masa ta, faci ce vrei cu ea, vrei s-o dai cadou, dacă nu eşti în poziţie dominantă, poţi să faci ce vrei cu ea, nu e treaba statului să vină să spună (...). Unii fac afaceri proaste, ai făcut o greşeală, ai cumpărat un produs, vrei să-l vinzi mai ieftin decât l-ai cumpărat, asta este", a afirmat Chiriţoiu la conferinţa Mediafax Talks About Retail, organizată în parteneriat cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR).

Vânzarea produselor în pierdere, respectiv la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, este reglementată prin ordonanţa de Guvern 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă.

Astfel, comercianţii nu pot vinde un produs la un preţ mai mic decât costul de achiziţie, cu anumite excepţii: vânzări de lichidare, de soldare, cele efectuate în magazinele sau depozitele de fabrică, vânzările de produse ca parte a unor pachete de servicii sau a celor cu termen de expirare apropiat de momentul vânzării.

Totodată, sunt exceptate de la regulă produsele destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a avut loc, iar produsele respective nu mai pot fi comercializate în condiţii normale. În aceeaşi categorie intră produsele care nu au fost vândute într-o perioadă de trei luni de la aprovizionare.

Vânzarea se mai poate efectua la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zonă comercială, pentru acelaşi produs, determinat de mediul concurenţial, dar şi în cazul produselor cu caracteristici identice, ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici