- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2014, 19:15)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX: Consumul de produse cumpărate pentru acasă a crescut la şase luni cu 2%, la alimente peste medie
Consumul de produse cumpărate şi consumate acasă a crescut în primele şase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind înregistrat la alimente, de 6%, în timp ce la produsele de îngrijire personală a fost consemnată o scădere cu 2%, potrivit unui studiu GfK.
Urmărește
108 afișări
Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
"Am identificat trei factori care influenţează consumul, respectiv inflaţia, nivelul de economisire şi nivelul de încredere. Am avut de-a lungul timpului inflaţie, cu impact în scădere de volume cumpărate, dar în primele nouă luni preţurile au scăzut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creştere a volumului de produse cumpărate. În ceea ce priveşte economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut în acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar şi a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei în 2013. De asemenea, indicele de încredere în economie, în securitatea financiară, a început să se îmbunătăţească, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing and Economy.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
În opinia sa, toate acestea au avut ca impact creşterea consumului de produse cumpărate şi consumate acasă în prima jumătate a anului, cu 2%. Consumul de produse de îngrijire personală a scăzut însă cu 2%.
Şi consumul de bere acasă a scăzut în acest an, la nouă luni reducerea fiind de 1,7%, în condiţiile în care numărul gospodăriilor care au cumpărat măcar un brand de bere în acest interval a fost mai mic cu 2,3%.
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente şi băuturi nealcoolice şi 8% pentru tutun şi băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi şi tutun.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe