CONFERINŢA MEDIAFAX - Director Volksbank: Firmele trebuie să aibă mai multe surse de finanţare, băncile să înţeleagă afacerile clienţilor

Companiile trebuie să-şi diversifice sursele de finanţare, fără a apela doar la bănci pentru toate fondurile de care are nevoie, iar bancherii trebuie să meargă la clienţi şi să le înţeleagă afacerile cât mai bine pentru a acorda finanţările, afirmă Romulus Andrei, director în cadrul Volksbank.

Urmărește
210 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Director Volksbank: Firmele trebuie să aibă mai multe surse de finanţare, băncile să înţeleagă afacerile clienţilor

CONFERINŢA MEDIAFAX - Director Volksbank: Firmele trebuie să aibă mai multe surse de finanţare, băncile să înţeleagă afacerile clienţilor (Imagine: Victor Ciupuliga/Mediafax Foto)

"Diversificarea surselor de finanţare ar trebui să fie o idee pe care ar trebui s-o înţeleagă toată lumea. După criză, diversificarea surselor de finanţare înseamnă că trebuie să mă uit şi la altceva, nu numai la bancă. Trebuie să încerc să văd dacă pot să iau ajutor de stat, fonduri europene, dacă pot să apelez la un partener privat. Banca este mult mai dispusă să împartă riscul cu fondurile de garantare, cu cei care furnizează capital, Uniunea Europeană sau statul român, cu investitori privaţi sau fonduri de equity", a declarat joi Andrei, directorul Diviziei de Finanţări Structurate în cadrul Volksbank, la conferinţa MEDIAFAX Talks about SME's.

El spune că dacă antreprenorii vor veni în continuare la bancă pentru finanţarea unui proiect fără să aibă o contribuţie proprie, fără să poată garanta din patrimoniul propriu cu ceva, acele proiecte vor fi nebancabile.

Pe de altă parte, Andrei consideră că băncile trebuie să-şi îndrepte din nou atenţia către clienţi, iar bancherii să facă eforturi de a înţelege în ce constă afacerile clienţilor şi să ia decizia de creditare după o analiză cu toate datele.

"Băncile au fost poate, pe bună dreptate, hulite într-o perioadă în care au încercat să-şi ajusteze politicile de risc, dar cred că perioada aceea a trecut şi băncile trebuie să se întoarcă cu faţa către client. Bancherul trebuie să meargă la client, nu să-l aştepte, să meargă să-i înţeleagă business-ul. Cu cât te apleci mai mult şi înţelegi business-ul, cu atât îşi dai seama că poate sau nu poate fi finanţat proiectul respectiv", afirmă directorul Volksbank.

El spune că această metodă este mai dificilă totuşi decât situaţia în care banca cere simplu garanţii şi apoi dă banii clientului.

"Această modalitate de a te apleca către business trebuie să devină pentru bănci şi bancheri o nouă atitudine şi numai aşa cred eu că acest segment poate să-şi regăsească cadenţa. Dacă nu vom înţelege ce vrea să-şi facă omul ăla acolo, de ce şi-a propus să-şi cumpere utilajul respectiv, ce face cu el, unde vinde producţia, atunci ne va fi greu să finanţăm", apreciază Andrei.

Oficialul Volksbank a mai arătat că banii nu sunt suficienţi pentru un antreprenor, ci reprezintă doar o parte din capitalul de care acesta are nevoie.

Totodată, consideră că un alt impediment pentru cei cu afaceri este şi cadrul legal, pe care autorităţile ar trebui să-l simplifice şi să-l facă mai puţin birocratic. De asemenea, timpul de răspuns pentru aprobarea sau respingerea unui proiect pe bază de fonduri europene trebuie să fie cât mai scurt, ideal de maxim o lună, aşa cum se întâmplă în cazul băncilor cu răspunsurile la dosarele de credit.

"Am văzut proiecte au fost depuse la autorităţile de management în 2009, business plan-uri cu date de piaţă din 2008 şi care au primit aprobare în 2013. Şi au venit oamenii cu ele la bancă şi când am deschis business plan-ul am văzut că este făcut în 2009, nici nu mai ştia (clientul - n.r.) ce a scris acolo, nici nu mai ştia dacă este viabil sau dacă mai face sens acest proiect. Normal că este aprobat de autoritatea de management, dar nu mai poate fi finanţat. Deci timpul de răspuns este un element foarte important", a conchis reprezentantul Volksbank.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici