CONFERINŢA MEDIAFAX - Gearâp, Administraţia Fondului pentru Mediu: Aproape 11.000 de autoturisme noi cumpărate prin Rabla în 2013

Aproape 11.000 de autoturisme noi au fost cumpărate anul acesta prin programul Rabla, din cele 46.667 de maşini noi înmatriculate în 2013, a declarat, joi, la conferinţa "Mediafax Talks about Auto Industry", preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) Adrian Gearâp.

Urmărește
276 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Gearâp, Administraţia Fondului pentru Mediu: Aproape 11.000 de autoturisme noi cumpărate prin Rabla în 2013

CONFERINŢA MEDIAFAX - Gearâp, Administraţia Fondului pentru Mediu: Aproape 11.000 de autoturisme noi cumpărate prin Rabla în 2013 (Imagine: Răzvan Lupică / Mediafax Foto)

"Până în prezent, s-au achiziţionat 10.938 de autoturisme noi. Din numărul total de 46 667 de autoturisme noi înmatriculate în acest an, aproximativ 11.000 sunt achiziţionate prin programul implementat de AFM. Se vor adăuga şi cele care urmează sa fie achiziţionate având în vedere că au fost distribuite încă 3.000 de tichete. Noi sperăm să se transforme în autoturisme noi", a declarat Adrian Gearâp.

Mai mult de jumătate din parcul auto naţional are o vechime mai mare de 12 ani, iar indicele de mobilitate este foarte redus, a mai atras atenţia Gearâp, menţionând că vechimea medie a autoturismelor casate prin programul Rabla din acest an este de 22,5 ani.

Preşedintele AFM a mai arătat că o posibilă cauză a încetinirii procesului de înnoire a parcului auto naţional o reprezintă scăderea puterii de cumpărare a cetăţenilor, pe fondul modificărilor cerinţelor de acordare a creditelor.

Acesta a mai spus că, din discuţiile purtate cu producătorii auto, în ultimele luni (în 10 luni de la începutul anului 2013) se înregistrează o uşoară revenire a vânzărilor de autoturisme noi, produsul autohton Dacia înregistrând, de exemplu, o creştere a vânzărilor cu aproximativ 10 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

El a mai anunţat demararea unui studiu de impact privind timbrul de mediu şi programul Rabla, de către Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice împreună cu Administraţia Fondului pentru Mediu, pentru a analiza, alături de industria auto, experţii şi jurnaliştii din domeniul auto, care sunt posibilele deficienţe, dar şi modul prin care pot fi îmbunătăţite aceste instrumente pentru reducerea poluării şi menţinerea competitivităţii pieţei auto din România.

Încasările din timbru de mediu până la data de 31 octombrie 2013 totalizează 606.401.470,99 lei, iar valoarea restituirilor vechii taxe auto din aceeaşi perioadă este de 467.320.273,42 lei, a mai declarat, joi, la conferinţa "Mediafax Talks about Auto Industry", preşedintele AFM Adrian Gearâp.

În cadrul programului Rabla 2013, se utilizează un singur tichet valoric, de 6.500 de lei, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Tichetul este transferabil.

Totodată, se oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100g/km sau achiziţionarea unui atuovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid. Pot fi cumulate maxim două eco-bonusuri pentru o reducere suplimentară de 1.000 de lei.

Din 14 noiembrie, au fost distribuite încă 3.000 de tichete Rabla pentru persoane fizice. Proprietarii de autovehicule (autoturisme şi autoutilitare uşoare) mai vechi de 10 ani, pe care vor să le caseze pentru a obţine tichetul valoric de 6.500 de lei pe care îl pot folosi la achiziţionarea unui nou autovehicul, trebuie să se înscrie la un colector validat şi să obţină certificatele de distrugere şi de radiere şi tichetul în maxim 10 zile. Tichet valoric trebuie depus apoi la producătorul/dealer-ul auto ales, dintre cei acceptaţi în program, până la data de 20 decembrie 2013, iar achiziţia trebuie să se facă până pe 23 decembrie 2013.

În perioada 19 - 21 iunie 2013, Administraţia Fondului pentru Mediu a distribuit toate cele 17.000 de tichete alocate iniţial persoanelor fizice pentru 2013.

În ceea ce priveşte distribuţia celor 3.000 de tichete destinate firmelor şi instituţiilor publice, în perioada 10 iunie - 31 octombrie 2013, au fost depuse 1.451 cereri de finanţare, dintre care 643 au fost acceptate pentru 1.670 autovehicule, cu o sumă aprobată de 10.864.500 de lei.

Listele cu distribuirea tichetelor către fiecare colector validat, pentru persoanele fizice, şi respectiv către firme şi instituţii au fost publicate pe site-ul instituţiei.

Agenţia de presă Mediafax, cu sprijinul Camerei de Comerţ Româno-Germană, a organizat, joi, conferinţa "Mediafax Talks about Auto Industry 2013". Mediafax continuă tradiţia de a supune anual dezbaterii situaţia din industria auto, propunând în plus teme ca: măsuri privind timbrul de mediu şi programul de înnoire a parcului auto, fiscalitatea - un instrument de reducere a poluării şi de sprijinire a industriei auto, tendinţe în Supply Chain Management în sectorul auto şi impactul acestora în Europa de Est.

Lectorii conferinţei au fost: Adrian GEARÂP - preşedinte, Administraţiei Fondului de Mediu; Zoltan BRASSAI – Director General, Ford România; Dr. Ştefan PENTHIN - Partener, Bearing Point; Mona CUCU – Director Direcţia de Asigurări Obligatorii, Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF); Alexandru Cristian ŞTRENC – Director General Adjunct, OSIM şi Oana STOENESCU - Director Vânzări, Garanti Leasing. Conferinţa a fost moderată de Cristian DIMITRIU, Director Editorial, Mediafax Group.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici