CONFERINŢĂ MEDIAFAX- Piaţa berii ar putea creşte cu câteva procente în acest an

Piaţa berii din România ar putea creşte cu câteva procente în acest an, faţă de volumul de 17 milioane de hectolitri înregistrat anul trecut, ţinând cont de evoluţia bună din primul semestru, a declarat marţi Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei Berarii României.

Urmărește
195 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢĂ MEDIAFAX- Piaţa berii ar putea creşte cu câteva procente în acest an

CONFERINŢĂ MEDIAFAX- Piaţa berii ar putea creşte cu câteva procente în acest an

În primul semestru al acestui an, piaţa berii a crescut cu 4%.

"Estimăm că piaţa va înregistra o uşoară creştere în acest an faţă de volumul de 17 milioane de hectolitri de anul trecut. Este dificil însă să spunem cu cât va creşte exact, pentru că au fost ani în care în primul semestru s-a înregistrat creştere, iar pe tot anul a fost o stagnare", a spus Bratu, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing&Agriculture.

El a afirmat că valoric piaţa românească a berii a fost anul trecut de 1,8 miliarde de euro.

"Acesta este preţul pe care românii l-au plătit pe bere, fie că a fost consumată din HoReCa, fie din retail", a mai spus el.

Anul 2011 a fost primul în care piaţa a stagnat, după ce din 2008 a început să scadă.

De altfel, anul 2008 a reprezentat vârful de vânzări pentru piaţa locală de bere, cu un total de 20,2 milioane de hectolitri. Asociaţia estima atunci că valoarea vânzărilor s-ar situa la 1,6-1,7 miliarde euro.

Vânzările de bere au totalizat 17,6 milioane de hectolitri în 2009 şi 17 milioane de hectolitri în 2010, sub nivelul din 2006, coborând de la debutul crizei sub nivelul din 2006, când a atins pentru prima dată 17,7 milioane de hectolitri.

Potrivit lui Bratu, capacitatea de producţie internă la începutul anilor '90 era de numai 8 milioane de hectolitri.

În România, peste 98% din consum se acoperă din producţia internă, un grad mai ridicat fiind întâlnit doar în Polonia, unde importurile sunt de sub 1%, în timp ce pe medie ţările din UE importă mai mult de 12% din consumul total.

Întrebat de ce companiile locale exportă doar 1% din producţie, Bratu a explicat că brandurile locale nu au notorietatea celor din state cu istorie de sute de ani în producţia de bere.

"De obicei se vinde pe pieţe unde există comunităţi de români, care vor să consume bere românească. Exportăm în Spania, în Ungaria, chiar şi în Republica Moldova. Trebuie să avem în vedere că berea devine costisitoare cu cât piaţa de desfacere este mai îndepărată", a explicat Bratu.

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în 2004. Printre membrii actuali se numără cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând cu 2011, cei mai importanţi de hamei şi malţ - Asociaţia Producătorilor de Hamei din România şi Soufflet Malt România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici