CONFERINŢA MEDIAFAX - Protestul firmelor faţă de deciziile autorităţilor publice, neconcurenţial dacă afectează piaţa

Acţiunile de protest ale companiilor faţă de deciziile autorităţilor publice trebuie să fie proporţionale cu efectul asupra societăţilor respective, dar şi al pieţei în ansamblu, iar în cazul în care industria sau consumatorii sunt afectaţi, protestul colectiv este considerat neconcurenţial, a declarat Mihaela Ion, managing associate la Popovici Niţu &Asociaţii, în cadrul Mediafax Talks about Competition.

Urmărește
104 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Protestul firmelor faţă de deciziile autorităţilor publice, neconcurenţial dacă afectează piaţa

Mihaela Ion

"În astfel de cazuri autoritatea va evalua, în primul rând, în ce măsură acţiunea sau decizia autorităţii publice afectează ea însăşi mecanismele concurenţiale şi libertatea economică a întreprinderilor vizate. Dacă piaţa sau consumatorii sunt afectaţi, protestul colectiv va fi considerat disproporţionat şi va putea fi analizat ca o posibilă încălcare a legii concurenţei", a arătat Mihaela Ion, managing associate la Popovici Niţu &Asociaţii, în cadrul Mediafax Talks about Competition.

Astfel, avocaţii recomandă ca înainte de iniţierea oricărui demers de petiţionare colectivă, firmele să îşi evalueze conformitatea acţiunii /demersului colectiv cu normele concurenţiale.

"Realizarea internă a acestui test de compatibilitate este extrem de importantă întrucât au existat cazuri în practica Consilul Concurenţei în care acţiunile comune introduse în instanţă de mai multe societăţi concurente împotriva altui concurent sau punctele de vedere transmise de diverse asociaţii au constituit fie punctul de demarare a unor investigaţii, fie chiar probe incriminatorii reţinute de Consiliul Concurenţei în deciziile de sancţionare emise", a menţionat reprezentantul casei de avocatură.

Printre cazurile în care pot fi demarate acţiuni de petiţionare colectivă se numără introducerea unor bariere administrative nejustificate la intrarea pe o anumită piaţă sau a introducerii de preţuri reglementate.

Firmele implicate în petiţionare trebuie să evite comunicarea unor informaţii comerciale sensibile, precum preţuri actuale, discount-uri, creşteri, reduceri sau rabaturi, listele de clienţi, costurile de producţie, vânzări, capacităţi, planuri de marketing, investiţii, tehnologii, potrivit sursei citate.

"Atunci când activitatea de petiţionare impune, fără a exista o altă alternativă, comunicarea unor informaţii strategice, acestea trebuie să ajungă la cunoştinţa întreprinderilor implicate în formă cumulată, astfel încât să nu fie posibilă identificarea, în vreun fel, a informaţiilor individuale aparţinând anumitor întreprinderi şi să nu fie în măsură să conducă la reducerea incertitudinii privind comportamentul pe piaţă al întreprinderilor concurente", a mai spus Mihaela Ion.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici