- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX - Stephens: Evoluţia comerţului electronic trebuie legată de nevoile şi posibilităţile industriei, nu de ambiţiile guvernelor
Peter Stephens, director pentru afaceri europene în Ministerul Economiei din Marea Britanie, consideră că evoluţia comerţului electronic trebuie legată de nevoile şi posibilităţile industriei, şi nu de ambiţiile guvernelor.
Peter Stephens (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
"Rolul Guvernului ţine de viteza cu care adoptă reglementări. Uneori această viteză este prea lentă. Cu puţin noroc în 6-7 ani vom avea o legislaţie UE în acest domeniu. Suntem în Epoca de gheaţă din punct de vedere al comlerţului electronic. Decât să dictăm cum stau lucrurile în viitor, mai bine stabilim cadrul legal pentru a lăsa piaţa să se dezvolte. Comerţul electronic trebuie să fie condus de industrie, trebuie să fie dezvoltat de firmele din industrie, nu de guvern", a spus Stephens la conferinţa "Mediafax Talks about Digital Europe", organizată în parteneriat cu Ambasada Marii Britanii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Moşteanu: USR nu va vota guvernul Ciolacu 2
-
Promisiuni: Guvernul Ciolacu 2 vrea să majoreze contribuţia la Pilonul II de pensii private de la 4,75% la 6% în patru ani şi să majoreze suma deductibilă pentru Pilonul III
-
Ciolacu, după ce a fost desemnat premier: Românii au nevoie de stabilitate
În opinia sa, pentru dezvoltarea comerţului online există la nivel european mai multe priorităţi, respectiv problema incluziunii, a asigurării accesului tuturor la viitorul digital, a încrederii şi protecţiei consumatorilor în mediul online, precum şi eliminarea barierelor de intrare pe piaţă.
"În prezent avem mai degrabă pieţe naţionale de comerţ electronic, încă nu aveam o piaţă unica transnaţională. Trebuie să ne asigurăm că o platformă electronică naţională se poate conecta la toate celelalte platforme din UE", a mai spus Stephens.
El crede că sectorul comerţului online reprezintă o oportunitate pentru Uniunea Europeană să concureze cu Statele Unite ale Americii.
Valentin Mircea, senior partner al Mircea&Asociaţii, fost vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei, a declarat că dezvoltarea sectorului online trebuie să se facă echilibrat, în funcţie de cererea pieţei, ritmul şi gradul în care avansează piaţa să fie dictate de industrie şi de consumatori, nu de Guvern, rolul acestuia fiind doar asigurarea unui cadru favorabil., cred specialiştii în domeniu.
"Dezvoltarea digitală trebuie să fie generată de ceea ce cer afacerile sau consumatorii. Nu trebuie să planifici o dezvoltare pentru că nu poţi să prevezi cum va evolua piaţa. Ambiţiile Comisiei Europene şi ale Guvernului român ar trebui să fie crearea cadrului favorabil, dar în ceea ce priveşte asigurarea infrastructurii de acces la servicii de date aceasta intră în sarcina zonei de business privat. Aceste investiţii se vor face de către operatorii privaţi, dar se pune problema dacă avem nevoie de Ferrari sau de BMW să ajugem la destinaţie sau putem ajunge şi cu Opel sau Dacia. Ne-am dori să avem viteză, dar în acelaşi timp avem nevoie şi de capacitate de transport, trebuie un echilibru în dezvoltare petru a reflecta ceea ce cere piaţa, altfel riscăm să punem carul înaintea boilor", a declarat Valentin Mircea.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:11
-
astăzi, 12:34