CONFERINŢA Mediafax Talks About SME's - Ghenea: Antreprenorii să fie preocupaţi şi de educarea lor şi a angajaţilor, nu doar de finanţare

Sistemul antreprenorial are nevoie de finanţare, educaţie de profil şi modele de succes, întrucât în şcoli educaţia antreprenorială este predată de profesorul de sport, iar maneliştii şi fotbaliştii sunt mai cunoscuţi decât oamenii de afaceri, apreciază Marius Ghenea, fondatorul mai multor companii.

Urmărește
110 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA Mediafax Talks About SME's - Ghenea: Antreprenorii să fie preocupaţi şi de educarea lor şi a angajaţilor, nu doar de finanţare

CONFERINŢA Mediafax Talks About SME's - Ghenea: Antreprenorii să fie preocupaţi şi de educarea lor şi a angajaţilor, nu doar de finanţare (Imagine: Marius Dumbrăveanu/Mediafax Foto)

"Sistemul antreprenorial trebuie să se bazeze pe patru piloni importanţi, respectiv educaţie, finanţare, mentorat şi celebrare sau modele. Constat cu fiecare demers că avem probleme pe toţi cei patru piloni. Finanţarea este preocuparea principală pentru antreprenori, dar nu prea văd antreprenori îngrijoraţi de educarea lor şi a angajaţilor lor. Asta ar trebui să fie mai îngrijorător, înainte de a merge să obţii finanţare trebuie să ai cunoştinţele necesare", a declarat, la conferinţa MEDIAFAX Talks About SME's, Marius Ghenea, fondatorul mai multor afaceri în România, dintre care Flanco şi Fit Distribution.

El spune, în acest sens, că strategia naţională de educaţie trebuie să cuprindă piloane privind educaţia antreprenorială şi financiară.

"Sunt persoane care ies din şcoală şi nu cunosc noţiuni financiare elementare. Aceste noţiuni ar trebui introduse cât mai devreme în şcoli, în liceu, în primii ani de facultate. O problemă este şi lipsa de formatori. Profesorul de educaţie fizică este şi profesor de educaţie antreprenorială pentru că nu există oameni pregătiţi în acest sens. Sunt liceeni şi studenţi care ies de la aceste cursuri cu opinii mai proaste despre antreprenoriat decât înainte să participe la ele, pentru că ceea ce le spun profesorii nu este bine", a arătat Ghenea.

În ceea ce priveşte finanţarea, el a menţionat că aceasta ţine de politicile Guvernului, care ar trebui să susţină financiar afaceri cu potenţial de creştere, nu antreprenoriatul de subzistenţă, pentru că astfel se irosesc resursele.

Pe de altă parte, Ghenea a arătat că nici antreprenorii nu ştiu metodele de finanţare şi se cantonează să meargă la bănci, deşi sunt mai multe forme de finanţare.

"Cei care accesează fonduri europene, antreprenorii, trebuie să înţeleagă obligaţiile pentru aceste finanţări, dar în afară de bănci şi fonduri europene mai există şi alte moduri de finanţare - politicile publice pot ajuta în acest sens, respectiv să aducem investitori în România sau să cream aceşti investitori, gen business angels, venture capital etc", a explicat Ghenea.

El spune că mediul antreprenorial are nevoie şi de modele şi de aceea poveştile de succes au nevoie să fie promovate, nu modelele false.

"Cu toţii ştim care sunt cei mai mari manelişti sau fotbalişti din România, dar nu sunt mulţi care pot să indice un anumit număr de antreprenori de succes, afacerile de succes trebuie celebrate mai mult. Avem nişte modele, care de multe ori sunt modele false şi cele adevărate nu sunt celebrate, promovate", a mai spus Ghenea.

La rândul său, Camelia Şucu, care deţine mai multe afaceri, inclusiv firma de mobilă de lux Class Living, a arătat că există multe disfuncţionalităţi la nivelul autorităţilor, ceea ce afectează antreprenorii.

"Băncile nu finanţează start-up-uri, iar în dezvoltarea celui mai nou business al meu (în domeniul alimentar, n.r.), vreau să accesez schema de ajutor de minimis, am făcut proiectul şi aştept să se reia programul. Am o nemulţumire că lucrurile se mişcă foarte greu din acest punct de vedere, iar statul nu previne disfuncţionalităţile de acest fel. Dificultăţile în mediul de afaceri sunt pentru că există aceste disfuncţionalităţi, dar stând nu cred că le rezolvă cineva. Există dificultăţi pe piaţă, de asemenea, din cauza consumului scăzut şi a lipsei de încredere, care afectează activitatea oricărei afaceri", a mai spus Şucu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici