Video CONFERINŢA MEDIAFAX: Titea - Unii cred că aeroporturile sunt Cosânzene în aşteptarea prinţilor veniţi cu Boeing sau Airbus - VIDEO

Politica păguboasă a ultimilor ani a determinat deteriorarea infrastructurii aeroportuare din România, spune Dragoş Titea, secretar de stat la Transporturi, care adaugă însă că "mortul de la groapă nu se mai întoarce", iar aviaţia trebuie gestionată trecând la acţiune, nu din spatele unui birou.

Urmărește
341 afișări

"Acum câteva luni, când am preluat aviaţia ca domeniu pe care îl gestionez, am avut multe surprize plăcute, dar şi una mai puţin plăcută. Din păcate, încă mai sunt oameni care consideră că aviaţia este o activitate de birou, că aeroporturile sunt nişte Ilene Cosânzene în aşteptarea prinţilor care vin la bordurile Boeing-urilor sau Airbus-urilor. Ei bine, nu, aviaţia nu se face din birouri, aviaţia se face pe platforme, pe piste, la târguri internaţionale de specialitate, prin întâlniri, asocieri sau parteneriate", a spus oficialul la conferinţa MEDIAFAX Talks about Aviation 2.

Titea consideră că aviaţia este un domeniu cu o concurenţă puternică, dinamic, scump, riscant, care trebuie gestionat într-un mod activ.

Pe fondul politicii păguboase a ultimilor zeci de ani, infrastructura aeroportuară din România s-a deteriorat, Tarom a intrat în dificultăţi, iar operatorii aerieni au fost "cocoşaţi" de diverse taxe, potrivit lui Titea.

"M-am săturat de discuţii sterile şi de discursuri de tipul «greaua moştenire» sau vechea putere vinovată. Vă pot spune un proverb românesc: «Mortul de la groapă nu se mai întoarce»", a spus el.

Secretarul de stat a afirmat că Master Planul de Transport al României, lansat recent în dezbatere, îşi propune proiecte viabile, pe termen mediu şi lung.

În domeniul aviaţiei, documentul prevede continuarea investiţiilor în modernizarea aeroporturilor, precum şi proiecte pentru platforme, piste, terminale noi, dotări tehnice şi personal specializat.

Potrivit datelor din Master Plan, investiţiile în modernizarea aeroporturilor din România ar costa 599 milioane euro în intervalul 2014 - 2030.

"Noi, aeroporturile regionale, considerăm că nu este corespunzător acest Master Plan din multe privinţe. (...) Considerăm că nu este făcut de specialişti în aviaţie", a afirmat, prezent la eveniment, David Ciceo, director general al aeroportului din Cluj şi preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.

El a afirmat că documentul conţine greşeli fundamentale, are foarte multe contradicţii şi prezintă concluzii necorespunzătoare în ceea ce priveşte infrastructura la toate aeroporturile regionale.

Dezbaterile publice ale Master Planului pentru domeniile aerian şi intermodal au fost programate pentru 15 octombrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici