- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.05.2014, 13:41)
- Ioan Dornescu
CONFERINŢA ZF: Taxe pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, din 2015 sau 2016
Taxarea pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) ar putea fi introdusă din 2015, la începutul lucrărilor de reabilitare, sau din anul următor, după finalizarea acestora, a declarat miercuri director general al CNADNR, Narcis Neaga.
![Imaginea articolului CONFERINŢA ZF: Taxe pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, din 2015 sau 2016](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/12656898/1/autostrada-soarelui-adrian-stoicoviciu.jpg?width=560)
CONFERINŢA ZF: Taxe pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, din 2015 sau 2016 (Imagine: Adrian Stoicoviciu/Mediafax Foto)
Întreţinerea celor două autostrăzi este parte a unui proiect de concesiune, alături de construcţia centurii Sud a municipiului Bucureşti.
"Începând din acest an, undeva în toamnă, putem vorbi despre un partener privat care se va ocupa de sistemul de taxare. Implementarea unui nou sistem de taxare face parte din proiectul de concesiune", a spus Neaga la conferinţa ZF Construction & Infrastructure Summit '14, răspunzând unei întrebări.
Şeful CNADNR a afirmat că lucrările de reabilitare a celor două autostrăzi ar putea începe în primăvara anului viitor, iar taxarea ar putea fi impusă fie din 2015, pe perioada de derulare a acestora, sau din 2016, după finalizarea lor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu, după întâlnirea cu FMI: Vom prioritiza proiectele publice
-
Ţările NATO şi-au crescut cheltuielile militare. Ameninţările Rusiei şi întoarcerea lui Donald Trump au făcut ca Europa şi Canada să-şi majoreze cheltuielile pentru apărare cu 20% în 2024
-
Criza de la Şantierul Naval Mangalia. BNS: DAMEN renunţă la acţiuni, statul român are drept de preempţiune
"Noi am sugerat să înceapă taxarea după finalizarea reabilitărilor", a spus el.
Pe de altă parte, directorul general al CNADNR a arătat că, în opinia sa, în prezent nicio autostradă din România nu poate fi finanţată doar din taxe, ţinând cont de valorile de trafic.
"Nicio autostradă din România nu se susţine din trafic, la acest moment, în 2014. Avem prognoze de trafic pentru 2020, 2025", a spus el.
CNADNR a primit la finele lunii februarie 2013 candidaturi de la companii străine precum Strabag, Vinci, Aktor şi Astaldi sau româneşti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB şi Euro Construct Trading'98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22682869/1/8b61acd3-cc1f-42d5-bdfb-1514c4b54c41.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21328/22678659/6/7-dji-0538-hdr.jpg?width=110)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22669374/1/video.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5531/22680040/2/pavel-churiumov-321968-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/7338064506-91fd42a3f9-o-1-1738930802.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=12656898&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe