Consiliul Concurenţei investighează piaţa tichetelor de masă, suspectând o înţelegere între primii 3 jucători

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii la primele trei companii emitente de tichete de masă de pe piaţă, Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, în cadrul unei investigaţii privind o posibilă înţelegere între acestea pentru eliminarea de pe piaţă a doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi.

Urmărește
271 afișări
Imaginea articolului Consiliul Concurenţei investighează piaţa tichetelor de masă, suspectând o înţelegere între primii 3 jucători

Consiliul Concurenţei investighează piaţa tichetelor de masă, suspectând o înţelegere între primii 3 jucători (Imagine: Arhiva Mediafax foto)

Investigaţia pe piaţa emiterii, gestionării şi comercializării tichetelor de masă a fost declanşată ca urmare a unei plângeri primite de autoritatea de concurenţă, iar inspecţiile inopinate au vizat sediile şi sucursalele Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, se arată într-un comunicat al Consiliului.

Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii, nouă lei, fiind stabilită şi actualizată periodic, în baza legii, prin ordin, de către ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Autoritatea română de concurenţă a adoptat în septembrie 2009 noile instrucţiuni privind politica de clemenţă, care se aplică atât înţelegerilor orizontale, cât şi restricţionărilor verticale foarte grave.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici